۱۰.۱۱.۹۲

به دنبال تهدید گروه تروریستی القاعده به انجام عملیات انتحاری در ترکیه، جنگنده‌های این کشور به مواضع تروریست‌ها و یاران پیشین خود حمله کردند.


رسانه‌های ترکیه گزارش می‌کنند جنگنده‌های ارتش ترکیه یک کاروان وابسته به گروه «دولت اسلامی عراق و شام» موسوم به «داعش» را در شمال سوریه، هدف قرار دادند.

داعش، شاخه نظامی القاعده به شمار می‌آید که در عراق و سوریه فعال است.
به گزارش خبرگزاری یو بی‌‌ای ترکیه، ارتش این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های «اف-۱۶» این کشور، یک کاروان شامل چند خودروی زرهی وابسته به داعش را هدف قرار دادند.

بنا بر این بیانیه، این حمله که در منطقه‌ای در مرز سوریه با ترکیه صورت گرفته، به منهدم شدن یک خودروی پیک آپ و یک اتوبوس انجامید.

این برای چندمین بار است که ارتش ترکیه به طور مستقیم با نیروهای مسلح وابسته به القاعده در سوریه درگیر می‌شود. و انگیزه این کار نیز، تهدید القاعده به انجام عملیات انتحاری در ترکیه است.

شدت گرفتن این درگیری‌ها در مناطق مرزی با ترکیه باعث شد که این کشور روز اول بهمن ماه جاری، گذرگاه‌های مرزی خود را با سوریه تا اطلاع ثانوی ببندد؛ به ویژه آنکه کنترل گذرگاه مهم باب‌الهوا به دست نیروهای داعش افتاد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که از آن هنگام، کاروان‌های حامل کمک‌های انسانی در ترکیه متوقف شده است چرا که به هیچ کس اجازه عبور و مرور از گذرگاه‌ها داده نمی‌شود.

منبع




هیچ نظری موجود نیست: