۱۱.۱۰.۹۲

سال ۲۰۱۴ سال تلاش برای حفظ حریم خصوصی است




مردم دنیا با آگاهی‌ به اینکه حریم خصوصی آنان، چه در ارتباط با شبکه‌های اینترنتی و چه محل کار، خیابان ها، هتل ها، رستوران‌ها و کلا مکان‌های همگانی و حتی خانه‌های آنان تحت دید و شنود دستگاه‌های اطلاعاتی‌ دولت‌های غربی قرار دارد، بسیار معذب و عصبی هستند. و به همین دلیل نیز برخی‌ از شرکت‌های بیمه‌ و تجاری از این روح جدیدی که در اجتماع جهانی‌ پدید آمده، استفاده و گاها سواستفاده خواهند کرد، تا محصولات تازه‌ای که در این ارتباط اخترأع و ساخته میشود به فروش برسانند.

شرکتESET گزارش تحلیلی در خصوص روندهای کلیدی در زمینه ی امنیت اطلاعاتی را معرفی کرده است ، که می توان در سال ۲۰۱۴ نظاره گر آن بود.

تحلیل گران معتقدند که در سال ۲۰۱۴ کاربران کل جهان به موضوع امنیت اطلاعاتی و ناشناس ماندن در فضای اینترنتی علاقه مند می شوند. با بررسی و تفکر بر روی تصویر جدید جهانی آنها به برنامه‌ها و ابزارهای فن آوری مشخص و حفظ حریم خصوصی خود توجه نشان می دهند.

توسعه و شهرت فن آوری‌های جدید همانند شبکه ی ناشناسTOR ،" اینترنت نامرئیI2P ، سرویس‌های جستجوگر ، سرویس هایVPN ، و غیره ، به بخش جدید و لاینفکی در سال ۲۰۱۴ تبدیل خواهند شد.

به همان دلایل تکنولوژی رمز نگاری نیز انگیزه‌ای برای توسعه می یابد ، این فن آوری باعث می شود که کاربران معمولی تحت کنترل دولت ، شرکت‌های آی تی و متخلفان اینترنتی نباشند. جستجوگرهای ناشناس ، مرورگر‌های ناشناس ، سیستم‌های کاربری و مسنجرهای ناشناس ، همه ی اینها تدریجا جایگزین نرم افزارهای موجود می شوند.

تحقیقات و بررسی‌های مستقل نیز این پیش بینی‌ها را تائید می کنند.

منبع: صدای روسیه

هیچ نظری موجود نیست: