۹.۱۱.۹۲

ویروس کشنده همه‌گیر و ناشناخته در عربستان سعودی هنوز کشتار می‌کند.


روز چهارشنبه ۹ بهمن ماه سال ۱۳۹۲ برابر با ۲۹ ژانویه ۲۰۱۴ وزارت بهداشت عربستان سعودی گزارش داد که تعداد قربانیان ویروس کروناویروس (coronavirus)  در این کشور افزایش و به ۵۹ نفر رسیده است .

با توجه به اطلاعات موجود، آخرین مورد مرگ ناشی از این بیماری در شهر ریاض ثبت شد .

برای اولین بار این ویروس کشنده (کروناویروس ) جدید خطرناک در ماه سپتامبر ۲۰۱۲ در عربستان سعودی کشف شد. در حال حاضر موارد ابتلا به این ویروس در فرانسه، آلمان ، ترکیه، اردن و انگلستان نیز ثبت شده است. افراد مبتلا به این ویروس علائم شبیه به بیماری پنومونی دارند.


( بیماری پنومونی و یا ذات‌الریه وضعیت التهابی ریه است که عمدتاً کیسه‌های میکروسکوپی هوا موسوم بهآلوئول‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این بیماری معمولاً در اثر عفونت ناشی از ویروس یا باکتری و گاهی نیز در اثر سایر میکروارگانیسمها، برخی داروها و شرایط دیگر مانند بیماری خودایمنی رخ می‌دهد.
علائم شایع آن عبارتند از: سرفه، درد قفسه سینه، تب، و اشکال در تنفس. ابزار تشخیصی آن شامل استفاده از اشعه ایکس و کشت خلط است. واکسن‌هایی برای جلوگیری از انواع خاصی از سینه پهلو در دسترس می‌باشد. درمان بستگی به علت زمینه‌ای دارد. سینه پهلو باکتریایی با آنتی‌بیوتیک درمان می‌شود. اگر سینه پهلو شدید باشد، معمولاً فرد مبتلا در بیمارستان بستری می‌گردد. )

منبع: صدای روسیه

هیچ نظری موجود نیست: