۲۷.۱۰.۹۲

اعتبار قوه قضائیه تا آنجاست که هر کسی‌ را احضار میکنند، نمی‌رود....! که البته تشکرش را باید از برادران همیشه جانی کرد که کشور را به ناکجا آباد رساندند.


روزنامه شرق گزارش داد «سعید مرتضوی» هم مانند «احمدی نژاد» که پنجم آذر همه را از صبح منتظر گذاشت و نیامد به دادگاه نرفت.

به گزارش این روزنامه ابتدای هفته جاری بود که قاضی ویژه رسیدگی کننده به پرونده «سعید مرتضوی» اعلام کرد که او ممنوع الخروج شده است. این خبر را پس از آن سخنگوی قوه قضائیه هم تایید کرد و گفت برای مرتضوی احضاریه هم صادر شده است. به سرعت هم اعلام شد دادگاه رئیس سابق سازمان «تامین اجتماعی» چهارشنبه برگزار می شود. دادستانی اعلام کرده بود دادگاه «مرتضوی» برای رسیدگی به پرونده گزارش کمیته تحقیق وتفحص مجلس از «تامین اجتماعی» شنبه شب در دستور کار قرار گرفته و به شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت ارجاع شده است.



البته این عادت «مرتضوی» است که سر قرار نرود یا دیر برود یا عقب بیندازد. او برای پرونده‌های قبلی هم یکی در میان در دادگاه حاضر می شد. احضاریه‌ها به دست او می رسید و نمی رسید. در جریان ادامه پرونده شاکیان کهریزک یا پالیزدار هم وکلا از حاضرنشدن «مرتضوی» در موعد مقرر در دادگاه یا بازپرسی شاکی بودند. «مرتضوی» اگرچه منکر می شد و می گفت که جایی نرفته، تهران است و احضاریه‌ها هم به دستش می رسد. «مرتضوی» که پنج پرونده گشوده در دستگاه قضایی دارد، دیروز به خاطر شکایت کارگرانی به دادگاه فراخوانده شده بود که از او به اتهام «خیانت در امانت» به دادگاه شکایت کرده بودند. متن گزارش تحقیق وتفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی «سعید مرتضوی» را در راس اتهامات قرار می دهد. پرداخت ۸۲ میلیون تومان برای تشکر از پدر مرحوم «جوادی ‏فر» از جیب سازمان تامین اجتماعی!، پرداخت ۵۹ میلیون تومان کارت هدیه به نام «ایتام» و «بیماران» و به کام پرسنل نهاد ریاست جمهوری آن هم در قالب «پاداش و جبران زحمات پرسنل نهاد و حوزه معاون اول» و پرداخت کارت‌های هدیه میلیونی به نمایندگان و پاداش‌های کلان به مدیران سازمان از مهم‌ترین موارد اتهامی اوست.

اوایل این هفته «علیرضا دقیقی»، وکیل پرونده پالیزدار نیز مدعی شد: «دادستان سابق تهران در یکی از جلسه‌های بازپرسی پرونده پالیزدار در شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت، اسناد و اوراق محرمانه و سری حفاظت اطلاعات قوه قضائیه را از کیف خود خارج کرد بدون اینکه نامه رسمی برای نگهداری این اسناد و مدارک محرمانه قوه قضائیه داشته باشد. شاید بعد از اعلام خبر ممنوع الخروجی «مرتضوی» دور از ذهن نباشد اگر روزهای آینده خبر دستگیری‌اش هم منتشر شود.

منبع

هیچ نظری موجود نیست: