۹.۱۱.۹۲

محاکمه مرسی، رئیس جمهور اخوانی، خائن و مخلوع مصر آغاز شد.

اخوانی‌های جنایت کار و نوکر انگلیس

محاکمه پرحاشیه محمد مرسی، رئیس جمهوری برکنار شده مصر و یار غار اردوغان اخوانی نخست وزیر دیکتاتور ترکیه ، روز سه شنبه در قاهره، پایتخت برگزار شد.

مرسی به اتهام خیانت به مصر، نوکری اجنبی، سازمان دهی فرار جمعی زندانیان مخالف حسنی مبارک در سال ۲۰۱۱ و کشتن افسران پلیس دادگاهی می شود.


۱۳۰ نفر دیگر، از جمله رهبران اخوان المسلمین و شماری از اعضای جنبش حماس فلسطین و حزب الله لبنان نیز بهمراه محمد مرسی در جایگاه متهمان قرار دارند.

مرسی، پیش از آغاز محاکمه اش، با لباس سفید زندانی و خشمگینانه با صدای بلند خطاب به قاضی گفت: «به من بگو تو کی هستی؟ تو می دانی من کی هستم؟»

همزمان با برگزاری این دادگاه که تحت تدابیر شدید امنیتی انجام شد، ژنرال سعید، یکی از مقامات ارشد وزارت کشور مصر در خودروی شخصی‌اش توسط دو موتور سوار مسلح اخوانی ، ترور شد. یک مامور پلیس نیز در حمله دیگری به ضرب گلوله مجروح شد.

محمد شیخ ابراهیم، خبرنگار یورونیوز در قاهره گزارش داد: «مرسی بار دیگر در جایگاه متهم که یک قفس است قرار گرفت. او حاضر نشد مشروعیت دادگاه و مسئولان آن را به رسمیت بشناسد اما نکته قابل توجه این است که این بار، حامیان او در برابر ساختمان دادگاه حضور نیافتند. برخی می گویند عدم حضور آنها به علت تدابیر شدید امنیتی و استقرار سنگین نیروهای امنیتی در اطراف دادگاه است.»

هیچ نظری موجود نیست: