۱۹.۱۰.۹۲

شماری از کامیون داران و رانندگان ترک به انتقال سلاح و مهمات نظامی از ترکیه به سوریه با خواست دولت این کشور اعتراف کردند!


به گزارش نشریه ایدینلک؛ شماری از کامیون دارها و رانندگان ترک در نقاط مرزی ترکیه با سوریه اعتراف کردند مقامات دولت ترکیه از آنها خواسته اند، سلاح و مهمات نظامی را به گروه‌های مسلح مخالف نظام در سوریه ارسال کنند.

رانندگان ترک دراین باره اعلام کردند: گروه‌های مسلح مخالف نظام سوریه به صورت مداوم این سلاح و مهمات ارسالی دولت ترکیه برای مخالفان را در یک منطقه مرزی از ما تحویل می گرفتند.

این رانندگان که برای ورود به داخل خاک سوریه در گذرگاه مرزی جلیفا کوزو که از سوی دولت ترکیه اخیرا مسدود شده است اعلام کردند: در کامیون‌های ما سلاح و مهمات نظامی وجود دارد و دولت ترکیه از این ماجرا خبر دارد و همواره ما این سلاح‌ها را برای انتقال به داخل خاک سوریه و تحولشان به مخالفان مسلح این مهمات را در کامیون‌های خود بار می زنیم.

این اعتراف رانندگان و کامیون دارهای ترکیه گزارش‌های قبلی نشریات ترک زبان نظیر نشریه ملیت را که از قبل اعلام کرده بود دولت ترکیه برای مخالفان در سوریه سلاح و مهمات ارسال می کند را تایید می کند.

چندی پیش نشریه ملیت خبرداده بود: نیروهای پلیس مرزی دولت ترکیه در مرز با سوریه یک کامیون مشکوک را متوقف کردند و اجازه عبور به دخل مرز سوریه را ندادند، از این رو خواستار بازرسی محتویات این کامیون شده بودند، بلافاصله نیروهای اطلاعات ترکیه که اسکورت این کامیون را برعهده داشتند مانع این اقدام نیروهای پلیس مرزی شدند.

این نشریه می افزاید: نیروهای اطلاعاتی دولت ترکیه به ماموران مرزی اعلام کردند، محموله مذکور محرمانه است و نباید کسی محتویات آن را شناسایی و بازرسی کند چرا که از سوی دولت ترکیه ارسال می شود.

پیش تر نیز منابع خبری متعدد ترکیه و بین المللی بارها اعلام کرده بودند دولت رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در ارسال سلاح برای مخالفان مسلح نظام سوریه نقش دارد.

منبع

هیچ نظری موجود نیست: