۱۵.۱۰.۹۲

رسانه‌های ترکیه از رسوایی جدید فرزند "رجب طیب اردوغان" در رابطه با شرکت در حملات تروریستی پرده برداشتند.


رسانه‌های ترکیه از رسوایی جدیدی در ارتباط با فرزند نخست وزیر ترکیه در خصوص حمایت از جنگ در سوریه پرده برداشتند.

خبرها حاکی است که فرزند "رجب طیب اردوغان" با "یاسین القاضی" سرمایه دار سعودی که نامش در فهرست تروریستهای بین المللی ثبت شده، در ارتباط بوده است. این تروریست سعودی با وجود تحت تعقیب بودن چندین بار به ترکیه سفر کرده است.
شام پرس به نقل از رسانه‌های ترکیه نوشت: تحقیقات امنیتی در خصوص فساد مالی دولت عدالت و توسعه ترکیه ادامه دارد و تا کنون در جریان جستجو از منازل فرزندان وزرای بازداشت شده، میلیونها دلار یافته شده است.
بر اساس این گزارش، این پولها برای حمایت مالی از جنگ در سوریه استفاده می شد.
روزنامه ترکیه‌ای "سوزجو" نوشت: اردوغان به دلیل این رسوایی و فساد تیم خود را از دست داد. دست داشتن ۴ تن از وزرای دولت و فرزندش بلال اردوغان در فساد موجب شد که وی ۴ تن از وزرایش را از دست بدهد و ۷ نماینده حزب او نیز استعفا کنند.
در همین راستا، نخست وزیر ترکیه آمریکا را به دست داشتن در توطئه‌ای بین المللی برای نابودی کشورش و ضربه زدن به حزبش متهم کرد.
روزنامه ترکیه‌ای "یورت" هم تأکید کرد: مطالبی که اخیرا در رسانه‌های ترکیه درباره گذشته تجاری "یاسین القاضی" حامی مالی القاعده و دولت اردوغان مطرح شده، بیانگر آن است که این تروریست که نامش طی سالها در فهرستهای تروریستی بین المللی درج شده و در مسائل فساد دست داشته با ترکیه و اردوغان روابط تجاری داشته است.
این روزنامه خاطرنشان کرد: پرونده تحقیقات درباره القاضی شامل اسامی شرکتهایی می شود که با مشارکت "بلال اردوغان" فرزند نخست وزیر و قاضی تأسیس شده است. همچنین تصاویری وجود دارد که ثابت می کند این تروریست از خودروهای رسمی نخست وزیری استفاده کرده و با وجود ممنوعیت و عبور او از گذرگاه‌ها، چندین بار وارد ترکیه شده است.
وزارت خزانه داری آمریکا نام یاسین القاضی سعودی را در سال ۲۰۰۱ به دلیل حمایت مالی از القاعده در فهرست تروریستی خود قرار داده است. وی متهم است که به القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی از طریق جمعیت‌های خیریه کمک مالی کرده است.

منبع

هیچ نظری موجود نیست: