۲۴.۱۰.۹۲

ملاحسنی

دانشمند عالیقدر اسلام ملا حسنی به علت اینکه بر اثر کهولت سنّ زیر خودش را کثیف میکرد، کنار گذاشته شد. امامت ایشان تا زمانی‌ که فقط از دهان می‌..رید مشکلی‌ نداشت، اشکال زمانی‌ پیش آمد که در شلوار هم شروع به ریدن کردند.

نامش غلامرضا حسنی است، اما با این اسم و فامیل پرتعداد، در ایران به نامی دیگر مشهور شده و باشهرتی در حد "سلبریتی‌ها": ملاحسنی.

حالا ملاحسنی، امام جمعه ۸۶ ساله ارومیه با بیش از سه دهه حضور در این سمت و سخنرانی‌ها و اظهارنظرهای جنجالی فراوان، برکنار شده است. خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی ضدّ ایران از لفظ برکناری و یا بازنشستگی برای او استفاده نکرده و از تغییر امام جمعه ارومیه خبر داده‌اند.

از آخوند دوزاری جعفر شجونی، پرسیده‌ایم که علت این تغییر چه بوده است. او به روز می‌گوید: "امامان جمعه حقوق نمی‌گیرند که به آن صورت بازنشسته بشوند. این‌ها ممکن است یک ذره کوتاهی مغزی، فکری، عقلی و قلبی باعث بازنشستگی‌شان بشود. ( یه ذره منظور زائل شدن مغز در حد فضله کفتر است)


ایشان را امام سقط شده منصوب کرده بودند. اما در ستاد ائمه جمعه با هم مشورت می‌کنند بعد می‌ببینند ممکن است یکی توانایی تکلم نداشته باشد، فراموشی داشته باشد و... این را تشخیص می‌دهند و مصلحت‌بینی می‌کنند که فلان امام جمعه یک مقداری استراحت کند." !! آخوند تا جایی‌ که قادر به کنترل خودش باشد و زیرش را کثیف نکند امام جمعه باقی‌ میمانند.

او اضافه می‌کند: "من پارسال رفتم چند روز سخنرانی. ایشان پای منبر ما نشست. بعد از سخنرانی هم ایشان سخنرانی کرد. خطبه را هم صحیح و سالم خواند. حالا ممکن است یک مقداری توانایی‌اش را از دست داده باشد و ستاد ائمه جمعه هم بر اساس مصلجت اندیشی و مشورت به این تصمیم رسیده باشند."

آخوند دو زاری شجونی به سوابق حسنی در سال‌های اخیر اشاره می‌کند و می‌گوید: "وقتی که اشرار ضدانقلاب حمله کردند به نمازجمعه، به عزاداری امام حسین و به عکس امام و رهبری، ایشان مبارزه کرد. درباره این کسانی که در سال ۸۸ کودتا کردند به خود من گفت من حاضرم این‌هایی را که فتنه کردند محاکمه کنم. رای بدهم و خودم هم رای را اجرا کنم. د." او چنین قاتل شجانیی است!

شجونی که خودش ۸۱ سال سن دارد، درباره کهولت سن و حضور در سمت‌هایی مثل امامت جمعه، چنین نظری دارد: "ما هم برای خودمان یک تشکیلاتی داریم. نباید حقی از کسی ضایع شود. نماز مردم باید صحیح صورت بگیرد؛ یک آدمی که توانایی ندارد حمد و سوره بخواند یا به هر حال نمی‌تواند به موقع به مجالس و محافل برود، بعد از مصلحت‌اندیشی از او تقاضا می‌کنند که برود بیرون و مسجد را رها کند، از این چیزها زیاد داریم ما."

او اضافه می‌کند: "مساله خاصی نیست؛ شورا[ی سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه] آدمی که توانایی جسمی ندارد را بر می‌دارد."!!

هیچ نظری موجود نیست: