۱۲.۱۰.۹۲

زمین لرزه شدید دیگری جنوب کشورمان را لرزاند

به گزارش سازمان لرزه نگاری آمریکا، زمین لرزه ۵.۵ ریشتری نواحی جنوب ایران را در روز پنج شنبه لرزاند. در گزارش این سازمان آمده است، پس لرزه ۴.۳ ریشتری نیز پس از این زمین لرزه ثبت شده است.

این زمین لرزه در ۵۰ کیومتری شهر لار در استان فارس رخ داده است. مرکز این زمین لرزه در ۱۰ کیلومتری عمق زمین ثبت شده است و ایسنا می‌نویسد:

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از مرگ یک تن در اثر زمین‌لرزه صبح امروز (پنج‌شنبه) بستک خبر داد.

کولیوند در گفت‌وگو با (ایسنا)، در تشریح اقدامات انجام شده سازمان امداد و نجات در پی وقوع زمین لرزه اخیر بستک گفت: در ساعت ۶:۴۳ دقیقه صبح امروز (پنج‌شنبه ۱۲ دی‌ ماه سال ۱۳۹۲ برابر با ۲ ژانویه ۲۰۱۳) زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۵ ریشتر شهرستان بستک را لرزاند.


وی با بیان این که "با توجه به بافت خشتی روستاهای بستک بلافاصله ۱۲ امدادگر در قالب چهار تیم ارزیاب به محل حادثه اعزام شدند،" گفت: پس از وقوع این زمین‌لرزه چهار مورد پس‌لرزه که بزرگی یکی از آن‌ها ۴.۵ بوده، به ثبت رسیده است.

وی همچنین با بیان این که با توجه به نوع گزارش دریافتی بلافاصله دو فروند بالگرد نیز به منطقه حادثه اعزام شد، گفت: متأسفانه در این زمین‌لرزه یک تن‌ جان خود را از دست داد و دو تن از زیر آوار نجات یافتند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان این که استان سیستان و بلوچستان نیز در حالت آماده باش کامل است تا در صورت نیاز به منطقه زلزله زده وارد شود، در مورد خسارات این زمین لرزه گفت: بستک با وجود بافت شهری بر اثر این زمین‌لرزه خساراتی دیده است و ارزیابی از میزان خسارات احتمالی روستاهای اطرف همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، همچنین دکتر طالبیان، رئیس اورژانس کشور نیز با اعلام خبر حضور ۳۰ تیم امدادی در محل وقوع زمین لرزه به ایسنا گفت: تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵، ۱۰ مصدوم را در محل درمان کرده و ۱۶ مصدوم دیگر را برای دریافت مراقبت‌های تخصصی به بیمارستان فکری بستک منتقل کردند.

همچنین حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات نیز با بیان اینکه شش روستای شهر بستک توسط نیروهای ارزیاب بازرسی شدند گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر به صورت خانه به خانه روستاهای اطراف را مورد بررسی قرار داده و تاکنون شش روستا را مورد ارزیابی قرار دادند که متاسفانه برخی از این روستاها دچار تخریب جزئی شده‌اند.

به گزارش ایسنا، گزارش‌ها مبنی بر آن است که تعداد مصدومان به ۳۰ تن‌ افزایش یافته است.

منبع



هیچ نظری موجود نیست: