۲۷.۱۰.۹۲

نه دهقان نه ترک و نه تازی بود، سخن‌ها به کردار بازی بود

اگر این خبر ساختگی نباشد، و صحت داشته باشد، هر
 کسی‌ که ادعا می‌کند ایرانی‌ است، سرش را 
همین الان بگذارد بمیرد، حق دارد.
بانوی گردشگر ژاپنی هنگام بازدید از بازمانده های کاخ اردشیر بابکان متوجه انبوه زباله در اطراف کاخ شد و خود اقدام به جمع آوری زباله ها کرد.
(فرستنده عکس و شاهد این رخداد: محمد رضا سلیمانی از شیراز)


خوشبختانه خبر درست نبود و طبق معمول یک مشت نوکر اجنبی که در فضای سایبری ایرانی‌‌ها مثل کرم می‌لولند، شایعه درست کرده بودند.

و خبر درست این است که گروهی از جوانان و ایرانی‌‌های بافرهنگ به طور داوطلبانه اطراف این اثر باستانی با ارزش را تمیز کردند. من خبر را برنمیدارم تا از اخبار و شایعات کثیفی که اجانب با عنوان ایرانی‌ ساخته و در زیر پرچم دروغ‌هایشان سینه هم میزنند و به هوای دلسوزی به ایرانی‌‌ها فحاشی هم میکنند، در اینجا به عنوان نمونه ثبت شود.




هم میهنانی نیز در مورد این عکس در فیسبوک توضیحاتی‌ را نوشته اند، در واقع این تجربه خوبی‌ است که هر چه در اینترنت میخوانیم اعتماد نکرده و بدون نگاه عمیقتر، آنرا قبول نکنیم. یکی‌ از هم‌میهنان نوشته است:

"او یک هموطن وظیفه شناس است ... او زنی ست که طبیعت برایش معنا دارد ... او ایرانی ست و اهل استان فارس است ... چرا ما میخواهیم با کلماتی مانند "توریست"عکسهایمان را به اشتراک بگذاریم و نمیدانیم هدف چیست ... آیا تعداد لایک‌هایمان را باید با این جملات از ذهن بیرون اماده ببریم بالا ... یا واقعیت‌ها را بگوییم ایا کار یک ایرانی زمانی که بنام توریست خارجی میخورد قابل ستایش تر میشود ؟؟؟ نمیدانم قصد چه بود ولی هرچه بود توانست با روحیه‌های ما بازی کند به اشتراک بگذارید تا واقعیت به باقی دوستان برسد ... او بانویی ۷۵ ساله و عاشق طبیعت است."



هیچ نظری موجود نیست: