۲۱.۱۰.۹۲

طنز پرداز فرانسوی به جرم تمسخر هلاکاست از نمایش در فرانسه محروم شد.


در حالی‌ که مجلات و روزنامه‌های فرانسوی از کشیدن کاریکاتور‌های طنز در مورد اسلام و تمسخر پیغمبر آن دفاع کرده و آنرا جزئی از آزادی بیان می‌نامند، دولت فرانسه اجازه برگزاری نمایش به یک طنز پرداز فرانسوی را به جرم سخن گفتن از هلاکاست نداد و او را از نمایش محروم کرد. و ثابت کرد که طبق روال معمول همیشگی‌، مرگ خوب است برای شرقی‌‌ها و وقتی‌ پای غربی‌ها در بین باشد، دیکتاتوری، سانسور، اختناق و ممیزی بسیار چیز خوب و لازمی است.
دیودونه، طنزپرداز جنجالی فرانسوی از اجرای نمایش در شهر تور فرانسه هم محروم شد.

این تصمیم دادگاه تور به دنبال تصمیم دادگاه شهر نانت برای ممنوعیت برگزاری نمایش او گرفته شده که پنجشنبه شب به اعتراضات و درگیری طرفداران او با پلیس منجر شد.

مانوئل والس، وزیر کشور فرانسه با تاکید بر این که دوره عدم مجازات کسانی که این نوع اظهارات را بیان می کنند، به پایان رسیده، گفت: “ما در این زمینه با قاطعیت زیادی عمل خواهیم کرد.”!!!!

اما ژاک وردیه، وکیل دیودونه، با یک بام و دو هوا توصیف کردن این اقدام گفت: “امروز از وارد شدن یک خدشه بزرگ به نظم عمومی صحبت می شود. این حرف یک بام و دو هوا است و هدف آن مسلما ضربه زدن به یک تن‌ است.”

وزیر کشور فرانسه، دیودونه را متهم به دریافت پول از جمهوری اسلامی کرده بود!



این طنزپرداز فرانسوی که مانند محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق اسلامی چندین سئوال در مقابل واقعه هلاکاست نهاده و آنرا به چالش کشیده است ، تاکنون بدلیل ارائه نمایشهایی که “به تمسخر گرفتن هولوکاست” عنوان شده، به ۶۵ هزار یورو جریمه محکوم شده که ۳۷ هزار یوروی آن قطعی است.

او همچنین به عدم پرداخت حدود ۸۷۷ هزار یورو مالیات متهم شده بود که البته گفته می شود تاکنون حدود ۶۶۶ هزار یوروی آن را پرداخت کرده است.





هیچ نظری موجود نیست: