۲۱.۴.۹۲

به دنبال افشاگری‌های روسیه در مورد استفاده از تسلیحات شیمیایی به وسیله تروریست‌های تکفیری مورد حمایت ترکیه و عربستان در سوریه ، ترکیه ۳۰ سفیر خود در خاورمیانه را فراخواند!

به دنبال افشاگری‌های روسیه و تیره تر شدن روابط ترکیه با همسایگانش، سفیران ترکیه از ۳۰ کشور منطقه فراخوانده شده و در روز پنجشنبه در جلسه‌ای در مقر وزارت خارجه این کشور در استانبول درباره تحولات جاری در مصر و سوریه گفت و گو خواهند کرد.

روسیه اخیرا شواهدی ارایه کرده است که تایید می‌کند شورشیان و تروریست‌های تکفیری مورد حمایت ترکیه و عربستان در سوریه از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده‌اند.

ترکیه که در این اتهام دست دارد با عجله سفرای خویش را فرا خوانده تا ضمن برسی‌ راه کار‌های برون رفت از این معضل و اتهام سنگین، در مورد دیگر سیاست‌های غلط ترکیه نیز بحث و گفتگو شود.

ترکیه با حمایت جمعیت اخوان المسلمین مصر، و همچنین همکاری و حمایت مالی‌ و استراتژیکی و انسانی‌ به تروریست‌های آدم خواری که بر ضّد مردم سوریه در دمشق می‌جنگند، نقش کثیفی را در سیاست منطقه به عهده گرفته است که با توجه به رویکرد‌های جاری در مصر و سوریه، دیگر نمیتواند دست‌های خونآلود و اهداف پلیدش را از نظر جهانیان پنهان کند.




در این جلسه که به ریاست داود اوغلو برگزار می‌شود، درباره محمد مرسی، رئیس جمهوری برکنار شده مصر ، بحران در سوریه و سیاست‌های کلی‌ ترکیه بحث و گفتگو خواهد شد.


بنا به گزارش پرس تی وی، جلسه وزارت خارجه ترکیه درحالی برگزار می‌شود که اعتراضات ضد دولتی در این کشور همچنان ادامه دارد.

ناآرامی‌ها در ترکیه در ۳۱ می (۱۰ خرداد) زمانی آغاز شد که نیروهای پلیس به معترضانی که در اعتراض به طرح دولت برای بازسازی پارک گزی، در میدان نمادین تقسیم استانبول تحصن کرده بودند، حمله کردند.

شماری از مردم در درگیری‌ها میان معترضان و نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست: