۱۱.۴.۹۲

آقای علیرضا خاقانی هنرمند با ارزش کشورمان، تندیس مشاهیر ایرانی‌ را به نیکویی میسازد..... به روشی‌ که در دنیا بینظیر است.



افتتاح نمایشگاه تندیس های سیلیكونی با عنوان مشاهیر ایران اثر «علیرضا خاقانی» سه شنبه چهارم تیر ماه در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.


آقای علیرضا خاقانی درباره برپایی این نمایشگاه می‌گوید: پس از بازدید از موزه مادام توسو در آمستردام، جای خالی چنین مجموعه ای از مشاهیر كشورمان احساس كردم. با تجربه سالها فعالیت در رشته خود كه ساخت پروتزهای سیلیكونی است، به نقاط ضعف شیوه كار نمایشگاه آمستردام كه استفاده از موم در ساخت مجسمه هاست پی بردم. 


وی افزود: در حالیكه با استفاده از سیلیكون علاوه بر اینكه میتوان بافتی مشابه پوست زنده ایجاد كرد، همچنین از دوام بالای آن مطمئن بود و نیازی به مراقبت و نگهداری خاص نخواهد داشت. 


هنرمند مجسمه ساز کشورمان در ادامه اضافه کرد: در ساخت مجسمه شخصیتها تنها به ساخت عكسهای سه بعدی از شخصیتهای انتخاب شده نپرداختم و با توجه به شناخت و علاقه ای كه به تك تك سوژه ها داشتم، سعی در القای احساس خود در فرم چهره فیگور و همه عناصر سازنده مجسمه داشتم.

آقای 
خاقانی در دعوتنامه خود برای نمایشگاه تندیس های سیلیكونی آورده است: من آنچه كه در توان و تخصص داشتم را،دراین را به كار گرفته ام، تا گامی كوچك اما ماندگار،دراین عرصه برداشته باشم. براین اساس،پیكره تعدادی از مشاهیر معاصر و گذشته ایران زمین را ،با سبك و سیاقی نو،با بهره گرفتن از تكنیك سیلیكون،ساخته و پرداخته ام و در نمایشگاهی باعنوان « مشاهیر ایران» به معرض دید عموم قرار داده ام. 
بدون شك ،این تعداد اندك، گلچینی است از گلستان فرهنگ، هنر و ورزش این سرزمین پربار، تا شروعی باشد بر بزرگداشت این بزرگان به این شیوه و ثبت چهره و پیكرشان ،آنگونه كه بوده اند.


در این نمایشگاه در مجموع پانزده تن از شعرا، نویسندگان و شخصیتهای علمی، هنری و ورزشی معاصر ایران مانند استاد شهریار، سهراب سپهری، سیمین دانشور و دكتر حسابی در معرض دید علاقه مندان قرار دارد. 
مراسم افتتاحیه این نمایشگاه چهارم تیرماه در نگارخانه بهارخانه هنرمندان برگزار می شود. 

آقای علیرضا خاقانی هنرمند با ارزش کشورمان در ویدئو زیر درخصوص فعالیتش توضیح میدهد.





هیچ نظری موجود نیست: