۱.۵.۹۲

تاریخدانی كه كشتار یهودیان را «افسانه» و نادرست خوانده به شش كشور ممنوع الورود شد!

دكتر دیوید اروینگ تاریخدان انگلیسی كه در كتاب خود «جنگ هیتلر» و سخنرانی هایش كشتار یهودیان اروپا به دستور هیتلر موسوم به «هالوكاست» را یك افسانه و ادعایی نادرست خوانده است از ۲۲ جولای ۲۰۰۴ به كشور نیوزیلاند هم ممنوع الورود شد.

وی قبلا به درخواست شورای جهانی یهودیان به كانادا، استرالیا، آلمان، ایتالیا و جمهوری فدرال آفریقای جنوبی ممنوع الورود شده بود. این شورا در درخواست خود خطاب به این دولتها نوشته است: هرجا كه دیوید اروینگ حضور یابد و سخنرانی كند؛ احساسات ضد یهود دامن زده می شود.

بااینكه دولت نیوزیلاند در همان سال با دستگیری دو تبعه اسرائیل این دولت را متهم به سوء استفاده از خاك آن كشور و جعل گذرنامه های نیوزیلاند كرده بود، درخواست شورای جهانی یهود را پذیرفت.
دكتر اروینگ كتابهای تاریخی متعدد منتشر ساخته كه از میان آنها دو كتاب او «مسیر روباه صحرا» و «جنگ هیتلر» درباره آلمان نازی است.


وی در یك سخنرانی گفته بود كه طبق یك توافق ضمنی و محرمانه با رضاشاه پهلوی كه از سال ۱۹۳۵ (۱۳۱۴ هجری) خودرا تاحدّی زیاد از سلطه و نفوذ انگلستان خارج ساخته بود، هیتلر قصد داشت با كمك ارتش ایران کشورهای عربی را که تحت الحمایه انگلستان بودند تصرف و هندرا از دست انگلستان خارج و اراضی ازدست رفته ایران در قرن نوزدهم را به این کشور بازگرداند تا امپراتوری پارسیها احیاء شود و شاید یکی از هدفهای او از تعرض نظامی به شوروی در تابستان ۱۹۴۱ همین بود.


هیتلر رومل؛ بهترین افسر آلمان را به شمال آفریقا فرستاد تا پس از تصرف مصر گام به سرزمین های عربی غرب آسیا بگذارد و رومل تا العلمین مصر پیش رفته بود. به اظهار دكتر اروین، قرار بود ارتشهای آلمانی از طریق قفقاز و مصر خودرا به منطقه نفتخیز خاور میانه برسانند و دست انگلستان را از این مناطق کوتاه کنند.

منبع

هیچ نظری موجود نیست: