۹.۵.۹۲

طبق توافق جمهوری اسلامی با سوریه، از این به بعد به طور رسمی‌، پول نفت ایران مستقیما در سوریه خرج خواهد شد، و در جهت تامین احتیاجات مردم سوریه قرار خواهد گرفت.


بانک‌های مرکزی ایران و سوریه، دوشنبه ۷ مرداد، توافقنامه‌ای برای تامین خطی اعتباری تا میزان ۶. ۳ میلیارد دلار به امضا رساندند.

به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه (سانا)، سوریه این امکان را خواهد داشت که بهای نفت خریداری شده از ایران را از راه سرمایه‌گذاری‌های ایران در سوریه در زمینه‌های مختلف پرداخت کند. (یعنی‌ جمهوری اسلامی به سوریه نفت میفروشد، و پولش را در سوریه سرمایه گذاری می‌کند، یعنی‌ هم نفت میدهد و هم پول نفت در سوریه خرج عمران این کشور میشود، و ایرانی‌‌ها هم هیچی‌، انگار نه انگار که نفتی‌ فروختیم.)

این توافقنامه محمود بهمنی و ادیب میاله، روسای بانک مرکزی ایران و سوریه امضا کرده‌اند.

این توافقنامه یک روز پس از گفت‌و‌گوهای رستم قاسمی وزیر نفت ایران با همتای سوری‌اش سلیمان عباس در تهران منعقد شده است.

به گزارش روزنامه الشرق الاوسط، در این گفت‌و‌گو‌ها، طرف ایرانی آمادگی خود را برای تامین نیازهای پتروشیمی سوریه، اعلام کرده است.

در پایان این گفت‌و‌گو‌ها، قاسمی و سلیمان عباس، توافقنامه‌ای برای انتقال گاز از ایران به سوریه از راه عراق، امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری سانا، وزیر نفت سوریه گفته است که اجرای توافقنامه‌های دو طرف، تاثیر مثبتی بر وضعیت معیشتی مردم سوریه خواهد داشت.

قاسمی و عباس همچنین درباره اجرای توافقات اقتصادی و تجاری برای تامین مواد غذایی و کلاهای اساسی گفت‌و‌گو کردند.

پیش از این دو طرف ایرانی و سوری بر سر تامین خطی اعتباری به ارزش یک میلیارد دلار به منظور برآورده کردن نیازهای سوریه به برق، اقلام پزشکی، دارو و غذا به توافق رسیده بودند.

فراس سلیمان مدیرکل بانک تجارت سوریه در این باره به روزنامه الوطن گفته است که محموله‌هایی از کالاهای مورد توافق به ویژه آرد به سوریه رسیده است. او افزود که این محموله‌ها به صورت مستقیم و بدون مانع برپایه اعتماد متقابل میان دو طرف، ارسال شده است.

ایران یکی از کشورهایی است که بیشترین کمک سیاسی و مالی را به دولت سوریه در سایه بحران اخیرش کرده است. طی دو سال و نیمی که از آغاز بحران سوریه می‌گذرد، غرب تحریم‌های سختی علیه این کشور اعمال کرده که شامل بازرگاران و مجموعه اقتصادی می‌شود. همچنین این کشور از کمبود مواد اولیه و تورم بالا رنج می‌برد.


منبع

مردم ایران ۳۴ سال در فقر، فلاکت، بی‌ دارویی، بی‌ آبی، شهر‌ها همه ویران، حرف هم بزنند تو سرشون میزنند و تحقیرشان میکنند و ماشین اعدام با سرعت ایرانی‌‌ها را درو می‌کند، و این مردم بنشیند‌ و تماشاگر خرج پولشان برای اعراب به طور رسمی‌ باشند!!!!! عوضش براشون مجلس گریه راه میاندازند و قران میدند دستشون که بزارن رو سرشون، و آرزو‌هاشون را از قران سر کردن بخواهند!!، خود اعراب این کار را با قران نمیکنند!


و آخوند خامنه‌ای جنایتکار که بر اثر استعمال بیش از حد تریاک ناب افغانی، توهم زده، با وقاحت فتوا داده است که ، اگر کسی‌ فساد مسئولین را فاش کند گناه کرده و حرام است و مجازات دارد! خود مسئول اگر دزدی کند، مفسد باشد، پول ایرانی‌‌ها را سرازیر کشور‌های عربی‌ بکند و آدم بکشد عیبی ندارد، ولی‌ افشای چنین مسئولی مجازات دارد!! یعنی‌ مردم را تا حد کره خر احمق میداند و آنان را به هیچ می‌گیرد که همچین چیزی را می‌گوید.

هیچ نظری موجود نیست: