۳۱.۴.۹۲

راهنمای زبان برای کسانی‌ که از توئیتر استفاده میکنند.


@ : این علامت برای مخاطب قرار دادن یا منشن (mention) کردن بقیه کابران و یا اشاره به مکانی خاص به کار می رود. در فیسبوک نیز این علامت دقیقا همین کاربرد را دارد.

# :‌علامت هش(hash) برای برجسته کردن کلیدواژه ها، موضوعات، رویدادها و حتی احساسات در یک توئیت به کار می رود. استفاده از هشتگ (hashtag) برای یک کلمه یا عبارت، باعث می شود که شما بتوانید تمام مطالب منتشر شده در توئیتر را راجع به آن موضوع ببینید.

^: وقتی چند نفر به طور مشترک از یک شناسه(ID) در توئیتر استفاده می کنند (معمولا شرکت ها و سازمان ها) و یکی از آنها مطلبی را توئیت کرده ، از این علامت استفاده می شود تا مشخص گردد، کدام شخص این مطلب را توئیت کرده است. این علامت معمولا در انتهای مطلب توئیت شده می آید.





$: علامت دلار قبل از مخفف اسامی شرکت ها می آید و به اصطلاح یک هشتگ مالی است. برای مثال:

$AAPL (Apple), $GOOG (Google), $MSFT(Microsoft).

AFAIK :این عبارت مخفف این جمله انگلیسی است: «As far as I know» و معنای آن این است: «تا جایی که من اطلاع دارم».

CC: معنی دقیق cc همان رونوشت کاربنی (carbon copy) است و در دنیای توئیتر برای رونوشت فرستادن به دیگری کاربرد دارد. علامت cc ،اصولا همراه با علامت @ به کار می رود، مانند: cc @Ali

CX: این علامت برای تصحیح به کار می رود و مخفف کلمه «Correction» است.

DM: این علامت مخفف عبارت «Direct message» به معنای پیام مستقیم است. این علامت راهی است،برای پیام دادن محرمانه به کسی که شما را در توئیتر دنبال (follow) می کند. در فضای عمومی شما توانید با به کار بردن DM به طرفتان بفهمانید که با پیام خصوصی با هم صحبت خواهید کرد.

FF: مخفف عبارت «Follow Friday» است. این علامت هنگامی به کار می رود که می خواهید کاربری را به دیگر کاربران توصیه کنید تا دنبال کنند.

HT: این علامت که گاهی اوقات به صورت H/T نیز به کار می رود، مخفف عبارت «hat tip» است؛ راهی برای تایید مودبانه کسی که توئیت شما را همخوان کرده است. این علامت هم همراه با علامت @ به کار می رود تا شخص مورد نظر هم منشن شود.

ICYMI: مخفف عبارت «In case you missed it» به معنای این است که: «گویا دلتان برایش تنگ شده». این علامت وقتی به کار می رود که کسی مطلب گذشته اش را دوباره همخوان کند.

MM: مخفف عبارت «Music Monday» است و وقتی به کار می رود که شما می خواهید ترانه و یا خواننده ای را که در چند روز اخیر از آن لذت برده اید، به دیگران توصیه کنید.

MT یا MRT: مخفف عبارت «modified tweet» یا «modified retweet» است. به این معنی که تغییراتی در مطلبی که دوباره همخوان کرده خود، لحاظ کرده اید.





OH: مخفف عبارت «overhead» است و راهی است برای گذاشتن کامنت های طنز.

PRT: مخفف عبارت «partial retweet» و راهی برای اطلاع دیگران از تصحیح مطلبتان است.

PLRT: مخفف عبارت «real life retweet» است و هنگامی به کار می رود که نقل قولی از دنیای واقعی را توئیت می کنید.

RT: مخفف عبارت «retweet» است. وقتی مطلب دیگران را همخوان می کنید به کار می رود و معمولا به همراه یک کامنت می آید. RT را جایی می گذارید که کامنت خودتان تمام شده و مطلب دیگران شروع می شود. برای مثال: Must watch! RT @Bob: This video is cool www.urlurl.com

SMH: مخفف عبارت «shake/shaking my head» است. اصطلاحی است برای ابراز مخالفت.

TFTF: مخفف عبارت «thanks for the follow» است و برای تشکر از کسی به کار می رود که شما را در توئیتر دنبال (follow) می کند.

TIL: مخفف عبارت «today I learned…» است به معنای «امروز یاد گرفتم که...».

TLDR یا TL;DR: مخفف عبارت «too long; didn’t read» است به معنای اینکه «طولانی بود، نخواندم» و برای مواقعی به کار می رود که مطلبی به نظر شما آنقدر طولانی است که حوصله ندارید تا آخر بخوانید.

TQRT: مخفف عبارت «thanks for the retweet» است و برای تشکر از کسی به کار می رود که مطلب شما را همخوان کرده است.

TT: مخفف عبارت «translated tweet» است و هشداری است که توئیت اصلی به زبان دیگری بوده و این توئیت ترجمه آن است.


منبع


هیچ نظری موجود نیست: