۱۲.۴.۹۲

دنیای این روز‌های شیخ قراضه و یا نوکر غرب با مأموریت کشتار مسلمانها به دست خودشان، از طریق نفرت پراکنی و راه اندازی جنگ بین ‌شیعه و سنی !

«چرا از لیبیایی‌ها و سوری‌ها نمی خواهی برای رهبرانشان صبوری کنند‌ای راس نفاق؟» این اظهاراتی است که مصری‌های خشمگین در پاسخ به خواسته یوسف القرضاوی، رهبر معنوی جماعت اخوان المسلمین که از مردم مصر خواسته بود، مرسی و یارانش را تحمل کنند، می دهند. همان رهبری که گفته می شود این روزها دیگر روزگار به کامش نیست و مورد غضب کشورهای عربی از جمله قطر، کشور میزبان، قرار گرفته است.

به گزارش روزنامه العرب، چاپ لندن، یوسف قرضاوی در حمایت از مرسی گفته بود که مصر با "محنت و بلایی" مواجه است که با تظاهرات جاری در خیابان‌ها که میان طرفداران و مخالفان مرسی دو پاره شده، همراه شده است.

قرضاوی همچنین در پیام خود گفته، عجیب است مردم مصر حسنی مبارک، رئیس جمهوری سابق را ۳۰ سال تحمل کردند ولی حالا عجله دارند که مرسی فورا کنار برود، اگر او برود اوضاع از این هم بدتر خواهد شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که قرضاوی انتظار داشت که همانند همیشه عده‌ای به ندای او پاسخ دهند و عده‌ای هم که با نظر او مخالف هستند در برابر اظهاراتش سکوت کنند اما از این که شاهد این حجم گسترده از انتقادها شده شوکه شده است. او انتظار داشته است که ببیند مصری‌ها تا این اندازه از او تنفر دارند و او را دین فروش و بذرپاش فتنه توصیف می کنند.

یکی از تظاهرکنندگان خطاب به او در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: «من از نفاق قرضاوی خجالت می کشم، او دین فروش است.»

این در حالی است که برخی از تحلیلگران بر این باور هستند که قرضاوی با مرسی هم صدا شده چرا که قطری‌ها اکنون او را ترک کرده اند و برای او کسی جز مرسی باقی نمانده است. البته وب سایتی وابسته به قرضاوی خبر اخراج او از قطر و سلب تابعیت قطری به دستور شیخ تمیم بن حمد، امیر قطر از وی را رد کرده است.

در این میان اخباری به گوش می رسد مبنی بر این که شیخ تمیم تنها چند ساعت به قرضاوی مهلت داده است تا دوحه را ترک کند. امیر جدید قطر تلاش دارد تغییری در سیاست‌های پدرش در میزبانی از جریان‌های اسلامی و شخصیت‌های اخوانی که باعث شدند روابط دوحه با بیشتر پایتخت‌های عربی تیره شود، ایجاد کند.

یکی از معترضان مصری در خیابان‌های قاهره در گفت وگو با خبرنگار العرب گفت: «شیخ تمیم عمق خباثت و فریب قرضاوی را شناخت و فهمید که او عامل تنش در روابط قطر با کشورهای عربی خلیج فارس است برای همین تصمیم به اخراج او از کشورش گرفته است.»

انتظار می رود در صورت تایید خبر اخراج قرضاوی از قطر وی فتواهایی علیه این کشور صادر کند.در عین حال گفته می شود که معترضان مصری در خیابان‌های قاهره علیه قرضاوی شعار می دهند: "ای شیطان کر ساکت در برابر حق".

یکی دیگر از معترضان مصری در این باره گفت: «ای شیخ آیا در‌شان تو و مصری‌ها بود که تابعیت مصری را رها کنی و تابعیت قطری را بپذیری؟ خانه را به صاحبان خانه رها کن قبل از این که تو را رها کنند که البته جای تو در جهنم است. این مرد خجالت نمی کشد، دین نزد او مضحکه است، خون مسلمانان سوریه و لبنان به گردن او است. حالا همه را به آرامش دعوت می کند برای این که می بیند بر ولی نعمت جدیدش تاثیری ندارد و ولی نعمت قدیمش نیز او را رها کرده است. آیا این قرضاوی نبود که جنگ طایفه‌ای را میان مسلمانان به پا کرد؟ خون صدها هزار انسان به گردن او است، حالا به اسم اسلام صحبت می کند و گریه می کند! تو گریه می کنی! اشک‌های تو اشک‌های تمساح است‌ای پیرمرد وحشی. تو و شیوخ دجال و فتنه گر و اهل نفاقت خطرناک تر از هر چیزی برای دین هستید.»

مصری‌ها می گویند که نظام فعلی به او فرصت داد تا به توسعه و اصلاح برخیزد اما او به پخش بذر فرقه گرایی میان طیف‌های مختلف ملت اقدام کرد، این مساله سبب شد تا حتی بیش از نادانان نظام سابق مصر ضربه ببیند. آنها همچنین می گویند که شیخ قرضاوی و همه جریان‌های اسلامی در چند دستگی ملت مصر و تکفیر همه طیف‌های مصری نقش مستقیم دارند.

برخی از تظاهرکنندکان دعوت او به گفت وگو را نیز به سخره گرفتند و یکی از آنها به العرب گفت: «ای مرد.. هنوز خجالت نمی کشی؟ مشت تو برای ما باز شده است. ملت مصر تغییر کرد دیگر آن مردمی نیست که کنار دیوار راه برود از ترس این که اخوان خونش را بریزد. صبرشان تمام شده است. ملت مصر دیگر منتظر تو نیست که بیایی و با افکار پوچت آنها را فریب دهی. خواستار گفت وگو هستی. سر چه گفت وگو کنیم در حالی که در کنار عاصم عبدالماجد و صفوت حجازی و هر چه تروریست بازنشسته است، ایستاده ای، چه چیزی باعث می شود که مردم مصر به مرسی فرصت دهند تا مجددا اخوان و مکتب ارشاد دوباره بر آنها حکومت کند؟»

وی در پایان می گوید: «احترام سن زیاد و دینت را نگه دارد، ساکت شو و مودب بنشین یا این که برو، ما دین فروش و منافق نمی خواهیم.»

هیچ نظری موجود نیست: