۱۱.۴.۹۲

محمد مرسی رئیس جمهوری مصر به اخطار ارتش انگشت نشان داد.

محمد مرسی رئیس جمهوری مصر، یکی‌ دیگر از احمق‌های روزگار، یکی‌ دیگر از نوکران دست نشانده غرب، کسی‌ که وظیفه دارد مصر را به خاک سیاه بنشاند و همان تیره روزی که خمینی به ایرانی‌‌ها تحمیل کرد به مصری‌ها تقدیم کند، با نادیده گرفتن ضرب الاجل ارتش، روز سه شنبه گفت که وی، برنامه آشتی ملی! خود را پیگیری خواهد کرد.

رهبر اسلامگرای مصر مهلت چهل وهشت ساعته روز دوشنبه را که توسط ارتش مصر به او داده شده بود، نامعلوم و سردرگم توصیف کرد، مهلتی که فرمانده کل ارتش طی آن از او خواسته بود تا به بحران سیاسی پایان داده و به مطالبات مردم گوش دهد.

اما دفتر ریاست جمهوری مصر طی بیانیه ای گفت که ارتش در مورد مهلت یاد شده پیش از این با محمد مرسی مشورت نکرده است.


میلیونها تن از شهروندان مصر روز یکشنبه و دوشنبه با حضور در خیابانها خواستار استعفای محمد مرسی از مقام ریاست جمهوری شدند.

اعضای اخوان المسلمین مهلت چهل وهشت ساعته فرمانده ارتش را «کودتا» تعبیر کردند و میگویند که ژنرالهای ارتش میخواهند برنامه خود را به کشور تحمیل کنند.

اما در بیانیه دیگری که ساعت دو بامداد روز سه شنبه یعنی ۹ ساعت پس از اینکه ژنرال عبدالفتاح سیسی مخالفان آقای مرسی را با دستور خود به رئیس جمهوری که باید به خواست مردم گوش دهد دلشاد کرده بود، دفتر ریاست جمهوری با زبان مسالمت آمیزی پاسخ داد که رئیس جمهوری به خواست مردم «توجه» نشان خواهد داد.

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری مصر آمده است که فرمانده نیروهای مسلح ارتش با رئیس جمهوری در مورد مهلت تعیین شده مشورت نکرده بود و از دیدگاه ریاست جمهوری این بیانیه میتوانسته در شرایط پیچیده کشور یک سردرگمی را بوجود آورد.

منبع

هیچ نظری موجود نیست: