۱۲.۴.۹۲

آمریکا ( دنیای غرب) مقابل مردم مصر قرار گرفت و ملت مصر را تهدید کرد!


غربی‌ها همانگونه که در تظاهرات سال ۸۸، با حمایت همه جانبه از رژیم ملاها در مقابل خواست ملت ایران ایستادند، و آنرا سرکوب کردند، اینبار در مقابل خواست آزادی خواهی یک ملت دیگر یعنی‌ ملت مصر به طور آشکار ایستاده و حمایت خویش از عامل و نوکرشان محمد مرسی را با تهدید اعلام کردند.
..............


مقام‌های دولت آمریکا اعلام کردند، وقوع هرگونه کودتا در مصر واشنگتن را به قطع کمک‌های نظامی نزدیک ۵ / ۱ میلیارد دلاری سالانه خود به این کشور سوق خواهد داد.


به گزارش ایسنا، رسانه‌های آمریکایی که هویت‌شان را فاش نکرده اند به نقل از مقام‌های دولت آمریکا اعلام کردند که واشنگتن از محمد مرسی، رئیس جمهوری مصر می خواهد تا هر چه سریعتر جهت برآورده کردن خواسته‌های مخالفان و قانع کردن معترضان با حفظ مسالمت آمیز بودن تظاهرات دست به اصلاحات بزند.

مقام‌های واشنگتن همچنین از مرسی خواستند به نظامی‌ها گوشزد کند که وقوع هرگونه کودتایی در مصر بازتاب منفی بر کمک‌های گسترده نظامی سالانه آمریکا به مصر دارد.

این مقام‌ها افزودند: کاخ سفید راهکارهایی محکم و قوی برای کاهش تنش در مصر به مرسی ارائه داده است. از جمله این راهکارها برگزاری انتخابات زود هنگام و تشکیل دولت جدید برکنار کردن دادستان کلی است که مرسی منسوب کردو ابراز آمادگی دولت مصر برای اصلاح قانون اساسی این کشور است.









هیچ نظری موجود نیست: