۱۱.۴.۹۲

چرا حسن معلوم نیست چی‌ ( فریدون یا روحانی) رئیس جمهور انتخابی ملکه انگلیس، عکسی‌ از مدرک دکترای خویش را در اینترنت نمی‌گذارد؟


حسن فریدون، یک مقام امنیتی جمهوری اسلامی ایران بوده است که از ابزارهای اطلاعاتی برای پوشاندن بسیاری از مسائل استفاده کرده و می‌کند و احتمالا هم خواهد کرد.

برادر حسن فریدون، یکی از مدیران سابق وزارت اطلاعات است وبخش عمده‌ای از مردم چیزی در باره او نمی‌دانند. او سال‌ها در مالزی به عنوان سفیر خدمت کرده، جایی که «دکتر محمد هاشم کمالی» هم که کتابش «منبع کپی» در ابسترکت رساله روحانی بوده فعالیت می‌کند. دکتر کمالی رابطه‌ای دیرینه با آیت‌الله محقق داماد هم دارد، و حسن روحانی در بیوگرافی مجلس خبرگانش، از آیت‌الله محقق داماد به عنوان استاد نام می‌برد. قرار گرفتن این نام‌ها در اینجا ثابت کننده هیچ نکته‌ای نیست، اما می‌تواند «کلید» بررسی‌های خبرنگاران باشد.


هنوز تحقیقات ما در باره مدرک حسن فریدون، معروف به روحانی در حال انجام است و اگر هم نتیجه‌گیری‌ای شده، در مورد نکاتی است که اعلام کرده‌ایم:

- با تایید چند استاد دانشگاه و آکادمسین در آمریکا و انگلستان، روش ارائه «ابسترکت» حسن روحانی، بار تقلبی دارد و دزدی علمی، حتی به اندازه‌ای محدود در آن قابل مشاهده است.

- تحقیقات ما نشان می‌دهد که حسن روحانی، نمی‌توانسته حداقل ساعات لازم (۱۲ ساعت در هفته) در دانشگاه کالدونین گلاسکو باشد.

- بر اساس بررسی مسوولیت‌های مختلف و تمام وقت حسن روحانی، امکان گرفتن فوق لیسانس یا ام‌.فیل و دکترا بدون کمک و همراهی یک تیم غیر ممکن بوده است. کریم سجادپور در پاسخ به خبرنگار فارین پالیسی می‌گوید که چگونه ممن است انتظار داشته باشیم مشاور امنیت ملی اوباما، هم کارش را در دولت انجام دهد و هم دانشجوی دانشگاهی در انگلیس باشد؟ (چیزی بگویید که بگنجد!)

- حسن روحانی بنا به مدارک و مستنداتی که خودش ارائه داده است، در سال ۱۳۵۸ مدعی داشتن درجه دکترا بوده است. عنوان رشته تحصیلی از سوی او نیز بارها تغییر یافته.

- پرونده حسن روحانی، به هیچ عنوان با پرونده «تردید در محل تولد باراک اوباما» هم‌خوان و هم‌خانواده نیست. برخی در باره محل تولد اوباما شک داشته‌اند و مدعی هستند که او در باره محل تولد خود دروغ می‌گوید، اما حسن روحانی روایت‌های بسیار متفاوتی را در طول ۳۴ سال گذشته از خود ارائه می‌دهد که بسیاری هم‌خوان نیستند. هدف حمله کنندگان به اوباما، ساقط کردن او از ریاست جمهوری است، اما هدف ما، بررسی دقیق‌تر یک مساله و رسیدن به چرایی یک «مجموعه» تقلب است.

- کاری که همکاران خودنویس انجام می‌دهند، فعالیتی شهروند روزنامه‌نگارانه است و ریشه سیاسی و حزبی و یا گروهی ندارد. کسانی که از داخل و خارج ایران در باره یاری‌مان می‌کنند، دیدگاه‌هایی کاملا متفاوت دارند. قدرت، حوزه بررسی ماست و هر کسی به قدرت نزدیک است و جزئی از آن محسوب می‌شود، از «کش» دادن مسائل در باره او نمی‌توان اسقتبال نکرد!

- ما حق نداریم بابت یافته‌های‌مان و تحقیقات‌مان مغرور شویم و فخر بفروشیم، اما این حق را داریم که نادیده گرفتن مسائل مرتبط با حسن روحانی را از سوی رسانه‌های بزرگ‌تر زیر سوال ببریم.

- اگر روزنامه‌ای هم‌دل، از دانشگاه مدعی سوالاتی مثبت بپرسد، حتما جوابی که خواهد شنید به مذاق تحریریه و بخشی از خوانندگان خوش می‌آید، اما مگر قرار است رسانه‌های خبری مراکز «سرگرمی» باشند؟

- اینکه فکر کنیم کارمان زود نتیجه می‌دهد، خوش‌خیالی است، اماقرار نیست حتما بر اساس نتیجه کاری را انجام دهیم. بررسی ادعاهای مقام‌های سیاسی یکی از واجبات است.

در طول ماه‌های اخیر با روایت‌های مختلفی از سوی حامیانی که «ماله‌کشی» در اولیت کاری‌شان بوده روبرو شده‌ایم:

۱- حسن روحانی با اسمی دیگر از انگلستان، پیش از انقلاب دکترا گرفته.

۲- حسن روحانی در سال ۱۳۵۸ دکترا داشته و با همین مدرک در انتخابات مجلس اول شرکت می‌کند

۳- آقای روحانی کارهای تحقیقی رساله خود را قبل از انقلاب انجام داده است و بعد از انقلاب تنها از آن دفاع کرده است.

۴- آقای روحانی از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۹ در دانشگاه (حداقل ۱۲ ساعت در هفته) حاضر بوده است.

۵- اینکه دانشگاه کالدونین مدرک حسن روحانی را تایید می‌کند، کفایت تحقیق است.

...

شما فکر می‌کنید با توجه به نوشته‌ها و یادداشت‌ها و خاطرات بر جای مانده از حسن روحانی ومجموع ارتباط‌های عناصر مرتبطه، می‌‌توان به همین راحتی مدرک «تعریفی» را روابط عمومی دانشگاه کالدونین گلاسکو بپذیریم وقتی خود آقای روحانی در معرفی نامه خودش در مجلس خبرگان چنین نوشته است:

زندگی نامه:

تولد و دوران كودكى

اینجانب حسن روحانی در ۲۱ آبان ماه ۱۳۲۷ در سرخه سمنان دیده به جهان گشودم. تحصیلات حوزوی سطح و خارج را در حوزه علمیّه قم گذراندم. درس خارج فقه و اصول فقه را در محضر اساتید بزرگ و مراجع عظام به ویژه آیه اللّه‌العظمی محقّق داماد، آیه اللّه العظمی شیخ مرتضی حائری و آیه اللّه‌العظمی سیّد محمد رضا گلپایگانی تلمّذ نمودم. در دوره سطح عالی نیز از محضر اساتید بزرگی همچون مرحوم آیه اللّه العظمی سلطانی طباطبائى، آیه اللّه العظمی فاضل لنكرانی و آیه اللّه العظمی شیخ محمد شاه آبادی استفاده نمودم. در كنار درس‌های حوزوی به تحصیلات علوم جدید نیز همّت گماشتم و موفّق به اخذ لیسانس حقوق از دانشگاه تهران شدم. آن گاه برای ادامه تحصیلات جدید به انگلستان رفتم و در آنجا موفّق به اخذ درجه دكترای (پ.ه.د) حقوق از دانشگاه گلاسكو گردیدم.

خودتان بررسی کنید:

«در كنار درس‌های حوزوی به تحصیلات علوم جدید نیز همّت گماشتم و موفّق به اخذ لیسانس حقوق از دانشگاه تهران شدم. آن گاه برای ادامه تحصیلات جدید به انگلستان رفتم و در آنجا موفّق به اخذ درجه دكترای (پ.ه.د) حقوق از دانشگاه گلاسكو گردیدم.»

اعلام این مطالعه پیوسته بعد از گرفتن لیسانس حقوق که منتهی به گرفتن مدرک دکترای حقوق از دانشگاه «گلاسکو» شده، ممکن است برای مخاطب غیر جدی بسیار معمولی و راضی کننده به نظر بیاید، اما عناصرش را از جمله نام دانشگاه را بررسی کنید. آیا اثری از نام دانشگاه کالدونین گلاسکو می‌بینید؟

همین اتفاق در مورد بیوگرافی ایشان در سایت مرکز تحقیقات استراتژیک افتاده بود، اما بعد از پیگیری‌های سایت «ناظر انتخابات ایران» سریع دست به کار شدند و نام «کالدونین» به برگه اینترنتی آقای روحانی اضافه شد.

آقای روحانی اینجا «سال» اتمام درس را اعلام نمی‌کند. چرا؟

از سوی دیگر، بررسی مدارک ثبت شده از سوی ستاد انتخابات کشور از سال ۱۳۵۸ نشان می‌دهد که آقای روحانی از همان زمان مدعی داشتن عنوان و درجه دکترا بوده و عملا کسی جز خودش برگه ثبت نام را پر نکرده و نام محل تحصیل خود را به ثبت رسانه است.

مهم این است که اگر دوستان خبرنگار و حرفه‌های مطبوعات تحت تاثیر اکثریت آرای «نیکسون»، ببخشید روحانی قرار نگیرند! و البته یادشان باشد که نسخه‌هایی از آثار مربوط به آقای روحانی که از این به بعد منتشر می‌شود را با نسخه‌های اولیه کاملا مقایسه کنند!


منبع

هیچ نظری موجود نیست: