۱۰.۴.۹۲

هفت کشته و بیش از ششصد زخمی در ناآرامی های مصر


در سالگرد به قدرت رسیدن محمد مرسی، رییس جمهور مصر، شهروندان این کشور با برگزاری تظاهرات میلیونی در شهرهای بزرگ از جمله قاهره و اسکندریه خواستار کناره گیری وی از قدرت شدند.


در جریان درگیری های روز یکشنبه بین مخالفان و هواداران محمد مرسی در شهرهای مصر، دست کم هفت تن‌ کشته و بیش از ششصد تن‌ زخمی شده اند.

از سوی دیگر عده از معترضان با سلاح گرم دفاتر اخوان المسلمین را در قاهره هدف حملات خود قرار داده اند. برخی گزارش ها حاکی از آن است که هیچ نیروی پلیسی عهده دار حفاظت از دفاتر اخوان المسلمین نشده است.

مخالفان رییس جمهور مصر می گویند تا زمانی که آقای مرسی از قدرت کناره گیری نکند، دست از اعتراض نمی کشند. آن ها همچنین ادعا می کنند که بیش از ۲۲ میلیون امضاء در حمایت از برگزاری انتخابات زودهنگام در مصر جمع آوری کره اند.

یکی از معترضان گفت: «ما مردمی هستیم که از حاکمیت اخوان المسلمین رنج می بریم و تا زمانی که آن ها کشور را ترک نکنند و به ظلم خود پایان ندهند مقاومت می کنیم.»

مخالفان مرسی می گویند که او نتوانسته مشکلات اقتصادی و امنیتی را از زمان در اختیار گرفتن قدرت مهار کند.

یکی دیگر از معترضان افزود: «این انقلابی برای سامان دادن به امور است. آن روز فرا خواهد رسید که به نفع مردم باشد. مردمی که هنوز نسبت به دوران مبارک تغییری را ندیده اند.»

همانطور که خبرنگار یورونیوز از قاهره گزارش می دهد، تظاهرات میلیونی، آنچه مخالفان وعده داده بودند که ازتمام گروه های سنی در آن حضور داشته باشند برپا شد. حالا دیگر مخالفان با شلیک گلوله به دفاتر حزب حاکم، منتظر تصمیم بعدی رییس جمهور مصر هستند.


منبع



هیچ نظری موجود نیست: