۴.۵.۹۲

باغدار ایرانی‌ که شگفتی می‌آفریند و بیش از هزاران مهندس کشاورزی میداند.


یکی‌ از باغدارن باتجربه و خلاق کشورمان توانسته است به روش قلمه زنی‌ و پیوند زدن از یک درخت گوجه سبز وحشی، بیش از ۶۵ نوع آلو، زرد آلو، انواع هلو و دیگر میوه‌های هسته دار این خانواده را پرورش دهد.

خبرگزاری آخوندی ایرنا در گزارشی ناقص و کوتاه و بدون تصویر از این شگفتی می‌نویسد: اقای رسول حسنی از باغداران با سابقه توانسته با استفاده از تکنیک‌های تجربی و علمی بر روی یک درخت ۶۵ نوع میوه به بار آورد.


وی گفت: ریشه اصلی این درخت گوجه سبز وحشی است که با استفاده از روش‌های پیوندی بر روی آن بیش از ۱۰ نوع زرد آلور، چندین نوع آلوچه، انواع مختلف هلو و دیگر میوه‌های هسته دار را رشد داده و بار می دهد.

اقای رسول حسنی افزود: میوه‌های این درخت از ۱۵ خرداد تا ۱۵ مهر به مدت چهار ماه به تدریج رسیده و برداشت می شود .

وی که بیشترین لحظات عمر خود را در باغ و باغداری سپری کرده است، گفت: آماده است اطلاعات تجربی خود را در اختیار علاقمندان به باغداری و تولید انواع میوه‌های سر درختی قرار داده و روش‌های کاربردی را نیز به آنان یاد دهد.



احتمالأ تجربیات این باغدار خلاق ایرانی‌ به طور رایگان در اختیار انگلیسی های زالو صفت، و دزدان دریای که از خود چیزی ندارند قرار داده خواهد شد و بعد از چند سال به عنوان یکی‌ از تکنولوژی‌های برتر کشاورزی ساخت انگلیس به خود ما با قیمتی گزاف و با منت فروخته خواهد شد. انگلیسی‌ های که به جز دزدی و بی‌رحمی و مکاری هنر دیگری ندارند و در عمل ثابت کرده‌اند که به ذات آنچنان احمق هستند که نه تنها کمکی‌ به علم نکرده اند بلکه با کپی‌ ناشیانه از علم دزدیده شده دیگر ملت ها، اکو سیستم کره زمین را نیز به نابودی کشانده اند.

اگر ایران به اشغال عرب‌ها و ترک‌ها درنیامده بود و یک حکومت ایرانی‌ در آن حاکم بود، با قرار دادن بودجه و یک گروه از دانشجویان دانشگاه کشاورزی، در اختیار این باغدار با ارزش کشورمان، امکانات سفر او به کنار و گوشه کشور و به تمامی‌ شهر‌هایی‌ که در آنها باغداری انجام می‌گرفت و تشکیل کلاس‌های آموزشی رایگان به مدت دست کم یک ماه در جهت انتقال تجربیات این باغدار به دیگر باغداران ایرانی‌ به پیشرفت صنعت باغداری در کشور کمک میشد، متاسفانه این خبر کوتاه تنها برای آگاهی‌ عوامل انگلیس در ایران منتشر شده است تا بشتابند که ببرند و اگر نتوانستند بکشند و دیگر موارد!

هیچ نظری موجود نیست: