۸.۵.۹۲

یکی‌ از دروازه‌های جهنمی که انگلیس‌ها در خاورمیانه ساختند.


دروازه جهنم به به مکان دوار و آتشینی گفته میشود که در نزدیکی شهر کوچک درواز، بین دو ایالت سابق ایران یعنی‌ ازبکستان و ترکمنستان واقع شده است. این دو ایالت با نقشه انگلیس و به دست شاهان خائن قاجار در زمان قاجار‌ها از ایران جدا شد. افراد محلی، این ناحیه را دروازه جهنم می‌خوانند.

داستان دروازه جهنم به ۳۵ سال قبل باز می‌گردد؛ هنگامی که انگلیس‌ها در جست و جوی گاز مشغول حفاری بودند، به حفره‌‌ای زیرزمینی می ‌رسند که بسیار بزرگ بوده است. این حفره همه تجهیزات حفاری و چادرهای انگلیس‌ها را در خود فرو می‌برده است. (انگلیس‌ها بیرحمانه هر کاری که دوست داشتند با منطقه خاورمیانه کرده اند، از تخریب اکو سیستم این منطقه، تا پخش آلودگی‌های صنعتی‌، نفتی‌، اتمی‌ و مواد منفجره ناشی‌ از جنگ و خونریزی که باعث آن بوده‌اند و و و، و مردم این منطقه آخ هم نگفته اند، گاهی‌ میاندیشم حق دارند ما را به هیچ بگیرند، چرا که در مقابل این همه جنایت و بلایی که به سرمان و سرزمین‌هایمان و کودکانمان و نژادمان آورده و می‌آورند، سکوت کرده ایم.)

از آن جایی که این حفره را گاز پر کرده بود، کسی جرئت رفتن به عمق غار را نیافت. در نتیجه انگلیس‌ها حفره را آتش زدند تا بدین طریق از انتشار گاز در منطقه جلوگیری کنند. از آن زمان، این حفره بدون وقفه می‌سوزد. شعاع این حفره ۵۰ تا ۱۰۰ متر است. مرگ بر انگلیس.







هیچ نظری موجود نیست: