۶.۵.۹۲

بلندترین آسمان خراش جهان تا ۱۰ ماه دیگر آماده بهره برداری میشود.


چند روز پیش ساخت بلندترین ساختمان جهان در شهرکی به نام `آسمان شهر "در شهر چانگشا در مرکز چین آغاز شد. این ساختمان ۸۳۸ متر ارتفاع دارد ، که ۱۰ متر بالاتر از بلندترین ساختمان جهان،" برج خلیفه" در دبی است.

شرکت‌های ساختمان سازی چینی‌ تخمین زده اند که آسمان خراش جدیدشان در ۱۰ ماه به پایان می‌رسد.



در مقایسه با زمان ساخت برج خلیفه در دوبی‌ که به مدت پنج سال طول کشید، سرعت ساخت و ساز و مساحت آپارتمان داخل آسمان خراش توسط کارشناسان داخلی‌ و خارجی‌ مورد انتقاد قرار گرفته است ، سی ان ان می‌نویسد: آپارتمان های داخل این آسمان خراش بسیار کوچک با حداکثر عرض کمتر از ۴ متر ساخته شده است.



چینی‌ها برج سازی را دوست دارند و در سال گذشته نیمی از ده پروژه بزرگ برج سازی جهان در خاک چین صورت گرفت. آسمان خراش جدید چینی‌‌ها با هزینه ۸.۲ میلیارد دلار ساخته میشود ، و شرکتی که ساخت این آسمان خراش را به عهده دارد، بر این باور است که این ساختمان به ترافیک شهر کمک خواهد کرد، زیرا هیچ یک از ساکنان آن حاضر به ترک این آسمان خراش نخواهند شد و در نتیجه ۲۰۰۰ خودرو کمتر در خیابان‌ها تردد خواهند کرد.
قرار است در این آسمان خراش ۳۰،۰۰۰ تن‌ سکنی گزینند و یک مرکز خرید، مدرسه، بیمارستان، ادارات، باغ پشت بام، پارک تفریحی، زمینهای ورزشی ساخته شود.






هیچ نظری موجود نیست: