۲.۵.۹۲

داستان‌های احمقانه آخوند‌های ‌شیعه

شیعیان معتقدند که عمر و اطرافیان او به خانه ای که فاطمه در آن بوده، هجوم برده اند و درب منزل را سوزانده اند و باعث شهادت فاطمه زهرا و حتی جنین داخل شکمش شده اند که نامش محسن بوده است!
(تو گویی در ۱۴۰۰ سال پیش که اعراب به دلیل طوفان‌های پی‌ در پی‌ شن در صحرا مجبور به بستن سر و صورت خویش با دستار و جیفه بوده‌اند، و به همین دلیل هم اکثرا با اشاره سر و نگاه با هم حرف می‌زدند، مانند دنیای مدرن غرب امروزی، زن‌ها همچین که حامله می‌شدند، اسکن شده، اولا جنسیت جنین تشخیص داده می‌شده است ( آخوند‌ها تشخیص دادند که فرزند سقط شده فاطمه پسر بوده و یا شاید بعد از سقط یک آخوند را برده‌اند و بچه چند ماه مردهٔ را معاینه کرده و شمبولش را پیدا کرده) و سپس به دنبال پیدا کردن نام مناسب گشته و پیش از تولد نامگذاری می‌شده است! که با این قاطعیت از فرزند پسر که نامش محسن نیز بوده روضه خوانی راه میاندازند.)

چه کسی در خانه فاطمه را آتش زد..؟!!


سئوالی در خصوص اینكه اتاقك حضرت فاطمه درب نداشته و شهادت ایشان افسانه ای بیش نیست: 



در آیه ای از قرآن خطاب به اعراب آمده كه پشت اتاقهای پیامبر صلی الله علیه وسلم، صدایتان را بلند نكنید. علت مشخص است چون دری وجود نداشته كه آنها به در بزنند صدایشان را بلند كرده و به خاطر كوچك بودن اتاقها موجب آزار و اذیت دیگران را فراهم میآوردند. 
- در آیه ۵۳ سوره احزاب آمده كه (يَا أَيُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَدْخُلُوا بُيُوتَ النَّبِيِّ إِلَّا أَن يُؤْذَنَ لَكُمْ) «ای كسانی كه ایمان آورده اید، داخل خانه های پیامبر نشوید مگر اینكه به شما اجازه داده شود». (و این آیه به خوبی نشان می دهد كه اتاقهای (سورة حجرات: حجره = اتاق) نبی اكرم درب نداشته و به جای درب، پارچه آویزان می كرده اند.


- درب خانه: طبق تحقیق اینجانب اصلاً در آن زمان اتاقهای همسران پیامبر صلی الله علیه وسلم دربی نداشته و اتاقکهای زنان و حضرت فاطمه كه داخل مسجد بوده اند درب نداشته است، و به جای درب از پرده استفاده می كرده اند. به این علت كه وجود خود مسجد، حایل و حفاظ بوده است. ولی در جاهای دیگر مثل منازل یهودیان در خیبر یا اشخاص ثروتمند درب بوده است.


(در صحرا‌های عربی‌، و در ۱۴۰۰ سال پیش، ثروتمند‌ترین عرب ها در چادر‌های که از پشم شتر ساخته بودند و اکثرا به رنگ سیاه بود، زندگی‌ میکردند و اعراب دیگر در سایه شتر‌ها و یا برگ‌های پهن و سوزنی درختان واهه‌ها زندگی‌ میگذراندند. و خانه سازی را بلد نبودند که هیچ، اصولاً خانه ندیده بودند. عرب‌ها تنها از زمانی‌ که به ایران هجوم آوردند و وارث شهر‌های مدرن و زیبای به جا مانده از امپراتوری عظیم ساسانی که بر اثر تشعشعات اتمی‌ از سکنه‌ نیمه خالی‌ شده بود، شدند، تازه مفهوم ساختمان و خانه را فهمیدند، و آخوند‌های نادان و بی‌سواد ‌شیعه حتی آگاهی‌ اندکی‌ از واقعیت‌های زندگی‌ دوران پیغمبرشان را نیز ندارند. و فکر میکنند شرایط زندگی‌ اجتماعی عرب ۱۴۰۰ سال پیش مانند شرایط زندگی‌ در قم امروزی است و به همین سبب هم داستان‌های احمقانه و ساختگی‌شان که از مغز‌های تهیشان منتج میشود، بر اساس شرایط اجتماعی کنونی قم و نجف و دیگر شهر‌های به اصطلاح مذهبی‌ ساخته شده است.)


و اما دلایل دیگر:
- اگر شما حتی هم اینك به محلات قدیمی شهر یا به روستاها بروید و درهای چوبی را كه همین ۵۰ یا ۸۰ سال قبل ساخته شده است ببینید متوجه می شوید كه چقدر شرایط مكانیكی و اصولی این درها مسخره و معیوب است. (قفل، لولاها و...) حتی برخی مناطق فقیر به جای در، پارچه آویزان كرده اند!

اكنون چگونه ممكن است ۱۴۰۰ سال قبل در محیطی كه نه نجار داشته و نه درختی به جز درخت خرما، دری چنان محكم بر اتاقك محقر و فقیرانه ای نصب شده باشد كه فقط با آتش زدن میشده آنرا از جا كند؟
و آیا كسی میتواند پشت دری كه در حال سوختن و دود كرده است بایستد؟
و آیا مردی داخل آن اتاق نبوده (دقت كنید كه خانه ای در كار نبوده و فاطمه و سایر زنان دارای حجره هایی كوچك یا همان اتاقك بوده اند) كه حضرت فاطمه را از چنین شرایطی دور كند؟  



 دكتر ابوالقاسم پاینده (از نویسندگان شیعه) در مقدمه نهج الفصاحه نوشته: اتاق زنان پیامبر از شدت فقر درب نداشته و جلوی آن پارچه آویزان می كرده اند (همچنین رجوع كنید به داستانهایی كه میگوید: پیامبر از سفر برگشت و دید فاطمه پارچه ای رنگی جلوی اتاقش گرفته و... یا آیاتی كه میفرماید از وراء حجاب یا پرده با زنان پیامبر سخن بگویید (احزاب/۵۳) دقت كنید كه تمامی این آیات در مورد اتاق پیامبر و همسران پیامبر میباشند كه مورد نظر ما است نه جاهای دیگر كه ممكن است درب بوده باشد.


مرتضی مطهری در كتاب مساله حجاب می نویسد: از نظر اسلام، هیچكس حق ندارد بدون اطلاع و اجازه قبلی به خانه دیگری داخل شود. در بین اعراب، در محیطی كه قرآن نازل شده است معمول نبوده كه كسی برای ورود در منزل دیگران اذن بخواهد. در خانه ها باز بوده همانطوری كه الان در دهات دیده می شود.... اولین كسی كه دستور داد برای خانه های مكه مصراعین یعنی دو لنگه در قرار دهند معاویه بود و هم او دستور داد كه درها را ببندند. (خلافت معاویه هم كه متعلق به ۳۰ سال پس از این وقایع است!).
در آیه ۲۷ سوره نور آمده: [يَا أَيُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا لَا تَدْخُلُوا بُيُوتًا غَيْرَ بُيُوتِكُمْ حَتَّى تَسْتَأْنِسُوا وَتُسَلِّمُوا عَلَى أَهْلِهَا] «اى كسانى كه ایمان آورده‏اید! در خانه‏هایى غیر از خانه خود وارد نشوید تا اجازه بگیرید و بر اهل آن خانه سلام كنید». و مسلماً اگر خانهها در داشت خداوند می فرمود ای كسانی كه ایمان آورده اید در خانه هایتان را ببندید. (البته به احتمال فراوان، خانه های برخی از افراد یهودی متمول و برخی از مسلمانان پولدار، درب چوبی داشته است)

مطهری در كتاب مساله حجاب ص ۱۷۰ در تفسیر آیه ۵۳ سوره احزاب چنین می نویسد: عربهای مسلمان بیپروا وارد اتاقهای پیامبر می شدند. زنهای پیامبر هم در خانه بودند. آیه نازل شد كه اولاً سرزده و بدون اجازه وارد خانه پیغمبر نشوید و ثانیاً وقتی میخواهید چیزی از زنان پیامبر بگیرید از پشت پرده بخواهید بدون اینكه داخل اتاق شوید.
-


در تاریخ طبری آمده: و چنان شد كه دریا كشتی ای را كه از آن یكی از بازرگانان رومی بود به جده انداخت كه درهم شكست و چوب آنرا بگرفتند و برای سقف كعبه آماده كردند و یك مرد قبطی در مكه بود كه نجاری می دانست و مقدمه كار فراهم آمد ص ۸۳۸ (یعنی در آن روزگار: كسانی مانند یهودیان و اشراف قریش و كلاً كسانی كه وضعیت مالی خوبی داشته اند و داخل خانه نیز لوازم قیمتی، خانه آنها در چوبی داشته ولی اكثر خانه ها بدون درب بوده است. حتی برای ساختن سقف كعبه چوب وجود نداشته است، و نجار هم قبطی بوده و عربها، نجار هم نداشته اند.
- بعلت نبودن درختی به جز نخل ، جلوی اكثر درها پارچه آویزان میكردهاند و اصولاً اتاقك حضرت فاطمه كه داخل مسجد بوده نیازی به درب نداشته است! و اصلاً دختر پیامبر صلی الله علیه وسلم زاهدانه می زیسته و نیازی به گذاشتن درب و صرف هزینه اضافی نبوده است، و فراموش نكنید بودن درب در آن زمان برای افراد ثروتمند بوده نه برای اتاقك كوچك حضرت فاطمه (همچنین مراجعه كنید به آن داستانی كه حضرت فاطمه پارچه رنگین آویزان كرده بودند و پیامبر از مشاهده آن ناراحت شدند و داستانی كه رییس آن قبیله بدون اجازه وارد اتاق پیامبر و عایشه می شود و آیاتی كه می گوید پیامبر را از پشت حجرات - اتاقكها - بلند صدا نزنید و با اجازه وارد شوید و...). 


آتش زدن درب خانه دختر پیامبر و شهادت ایشان و سقط جنین داخل رحم و... موضوعی بسیار مهم است كه باید همه متوجه آن شده و داستانها و شعرها پیرامون آن بسازند (در همان زمان نه در زمانهای بعدی) چگونه در هیچ سند تاریخی حتی اشاره مردم مدینه به این موضوع وجود ندارد.

كتاب سلیم ابن قیس كه برای اولین بار به این افسانه اشاره می كند در اوایل قرن چهارم هجری سر و كلهاش پیدا می شود و علمای بسیاری مانند ابن غضایری، لویی ماسینیون و شیخ مفید معتقدند در این كتاب خلط و تدلیس صورت گرفته و این كتاب جعلی است. 


- آیات قرآن: برخی از اعراب می آمدند و پیامبر صلی الله علیه وسلم را از پشت خانه بلند صدا میکردند و با سر و صدا موجب آزار دیگران می شده اند. در آیهای دیگر میفرماید بدون اجازه وارد اتاق نشوید و یا ماجرای آن رییس قبیلهای كه بدون اجازه در حضور نبی اكرم، وارد اتاق عایشه میشود و... همه اینها بیانگر آن است كه اتاقها درب نداشته است. 
- خود پیامبر صلی الله علیه وسلم که هنگام ورود می گفته اند: «السلام علیک یا أهل بیت النبوة و...» زیرا دربی وجود نداشته كه بخواهند با كوبیدن بر آن درب، اعلام ورود كنند! و به جای آن، این سخن را می گفته اند.


تنها آیه ای كه به درب و كلید اشاره دارد آیه ۶۱ از سوره نور می باشد:
۱- همانطور كه قبلاً نیز گفتیم، بحث ما فقط پیرامون اتاق حضرت فاطمه و اتاقهای همسران پیامبر صلی الله علیه وسلم است نه جایی دیگر، و این آیه به طور عام برای كل مسلمین آمده تا بدانند در صورت داشتن كلید حق ورود دارند مثل منازل یهودیان در جنگهای با یهودیان و جنگ خیبر و... و یا حتی پس از فتح ایران و روم و مصر كه در آن كشورها به طور حتم درب بوده است، و آیاتی كه ما برای عدم وجود درب آوردیم مربوط به خانه پیامبر و همسران او است.



۲- از ابتدای آیه تا انتها ۹ مرتبه از كلمه بیت و بیوت استفاده شده ولی در موردی كه كلمه كلید آمده (مفاتحه) به جای بیوت كلمه ملكتم آمده و ملكتم را می توان به چیزی كه مالك آن هستی معنی كرد همچون صندوقچه.


۳- شما برای جایی درب به همراه كلید می گذارید (آن هم در ۱۴۰۰ پیش) كه شیء یا چیزی قیمتی در آن باشد نه اتاقك حضرت فاطمه و همسران پیامبر صلی الله علیه وسلم كه به طور حتم از جواهرات و چیزهای قیمتی خالی بوده و زندگی زاهدانه ای داشته اند.


حضرت علی در خطبه۱۶۰ نهج البلاغه در مورد راه و رسم زندگی پیامبر صلی الله علیه وسلم فرموده:
بر روی زمین می نشست و و غذا می خورد و چون برده ساده می نشست و با دست خود کفش خود را وصله می زد و جامه خود را می دوخت و بر الاغ برهنه می نشست و دیگری را بر پشت سر خویش سوار می کرد پردهای بر در خانه او آویخته بود که نقش و تصویرها در آن بود به یکی از همسرانش فرمود: این پرده را از جلوی چشمانم دور کن که هرگاه نگاهم بدان می افتد به یاد دنیا و زینتهای آن می افتم.
ما می پرسیم: مگر چه چیز درون اتاق حضرت فاطمه بوده كه بخواهد برای آن درب بگذارد، چون گذاشتن درب چوبی در آن زمان هزینه ساز و مشكل بوده و هزینه آن درب چوبی از مجموع اشیاء اتاق حضرت فاطمه بیشتر می شده است، و مثل این می ماند كه هم اكنون شما برای خرید خانه پولی نداشته باشید ولی بخواهید بروید و یك بنز آخرین مدل را خریداری كنید، آیا این امر معقول و منطقی است؟

( برگرفته از کتاب سرخاب و سفید آب ، نوشته علی حسین امیری)


منبع

هیچ نظری موجود نیست: