۱۳.۴.۹۲

قدر دانی رسمی دولت سوئد از ایرانیان مهاجر به این کشور


یان بیورکلوند رهبر حزب لیبرال مردم سوئد (فولک پارتی) وزیر آموزش و پرورش فعلی‌ این کشور چندی پیش در جریان یک بحث سیاسی تلویزیونی و مطرح شدن این انتقاد که سوئد " دربهای خود را بسوی یک سری پناهنده بی‌ سواد باز کرده است" پاسخ داد:

- انسان‌ها در دوران‌های مختلف تاریخ و به دلایل مختلف مجبور به ترک محل زندگی‌ خود میشوند و از جهات مختلف با یکدیگر فرق دارند. هر فردی که نیاز به پناه داشته باشد، یک متقاضی پناهندگی است، و نباید انتظار داشت که همه متقاضیان پناهندگی مانند ایرانی‌‌ها تحصیل کرده‌ای باشند که در دهه ۱۹۸۰ به سوئد آمده‌اند.


رهبران حزب لیبرال مردم سوئد ( فولک پارتی) بارها از جامعه ایرانی‌ و بخصوص قشر تحصیل کرده آن بعنوان مثالی در مواجه با حملات "خارجی‌ ستیزان" استفاده کرده‌اند. و اینک همزمان با برگزاری دومین جشن ایرانی‌ تابستانی تیرگان در استکهلم آقای " اریک اولن هاگ" وزیر هم پیوستگی از حزب لیبرال مردم ( فولک پارتی ) به نمایندگی از دولت سوئد پیامی ویدئویی خطاب به جامعه ایرانی‌ مقیم سوئد ارسال نموده‌ است.

برگردان پارسی پیام آقای "اولن هاگ" در این لینک  و متن ویدئویی پیام نیز در زیر قرار دارد.

گوشه‌ی از متن پیام:

دوشنبه اول ژوئیه ۲۰۱۳
امروز که جشنواره تابستانی تیرگان را جشن میگیریم مایلم که از طرف خودم و به نمایندگی از دولت سوئد از همه سوئدیهای دارای پیشینه ایرانی قدردانی کنم. ده ها هزار سوئدی ایرانی تبار سهمی بزرگ در تبدیل کردن سوئد به کشوری بهتر داشته اند. آنان (ایرانیان) سوئد را تبدیل جامعه ای مرفه تر کرده و بسیاری از آنها بواسطه علاقه ای که به علم و تحصیلات عالی داشته اند سوئد را به کشوری ثروتمند و جذاب تبدیل نموده اند. من به این واسطه از همه آنهایی که دارای پیشینه ایرانی هستند صمیمانه سپاسگزارم.


منبع

هیچ نظری موجود نیست: