۸.۵.۹۲

ترکیه نسبت به اصلاح قوانین ضّد بشری و تبعیض نژادی حاکم در این کشور که در مورد کرد‌ها انجام می‌گیرد، اقدامی صورت نمیدهد!


به گزارش خبرگزاری فرات: عبدالله اوجالان رهبر زندانی حزب کارگران کردستان، پ ک ک، روز دوشنبه در ملاقاتی نیم ساعته با خواهر و دایی خود در زندان امرالی گفته است در صورتی که دولت ترکیه طبق روال همیشگی‌، به تعهدات خود عمل نکند ، وی از از کرد‌ها خواهد خواست که آنها نیز تعهدی نپذیرند.

سلیمان ارسلان دایی عبدالله اوجالان در بازگشت از جزیره امرالی به خبرنگاران گفت که اوجالان به آنها گفته است: "اگر پروسه مذاکره بر همین منوال پیش برود من خودم را کنار می کشم."

ارسلان همچنین با اعتراض به زمان اندک ملاقات او با خواهر زاده‌اش گفت: "هزار و پانصد کیلومتر راه طی کرده ام. چهل سال بود او را ندیده بودم. اما دولت تنها نیم ساعت وقت ملاقات داده بود."

اوجالان در آخرین ملاقات خود با هیات نمایندگی حزب صلح و دموکراسی، ب د پ، گفته بود که هنوز امیدش را به روند صلح از دست نداده است؛ وی در عین حال خواستار آن شده بود که دست کم تا ۱۵ آگوست شاهد برخی اقدامات جدی و قابل ملاحظه دولت در مورد مرحله دوم فرایند صلح باشد.

وی پیش از آن نیز در اوایل ماه جاری میلادی در جریان ملاقات با برادر خود گفته بود که مذاکرات صلح یکطرفه ، پیش نمی رود.

پیشتر نیز شورای رهبری "اتحادیه جوامع کردستان"، ک ج ک، به دولت ترکیه هشدار داده بود که نسبت به مرحله دوم فرایند صلح با جدیت گام بردارد.

حزب کارگران کردستان ، نسبت به گامهای دولت فاشیست ترکیه در زمینه اصلاح قوانین ضّد بشری و تبعیض نژادی در ترکیه که ۳۰ تا ۳۵ میلیون ساکنان اصلی‌ این کشور یعنی‌ کرد‌ها را از حقوق انسانی‌ خود محروم کرده است، اعتراض کرده و صلح را بدون به رسمیت شناختن حقوق اولیه کرد‌ها و رفع تبعیض نژادی وحشتناکی که نسبت به آنها در این کشور به طور شرم آوری صورت می‌گیرد، بی‌ معنی‌ میداند و خواستار تعجیل در مرحله دوم فرایند "صلح ترکی‌" هستند.

هیچ نظری موجود نیست: