۲.۵.۹۲

پوتین برای مذاکره با نماینده انگلیس در ایران، آخوند حسن روحانی، به تهران میاید.


روزنامه "کامرسانت" به نقل از منابع مطلعی که برنامه سفر رئیس جمهور روسیه را آماده می‌کنند، گزارش داد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در تاریخ ۱۲ اوت (۲۱ مرداد) برای مذاکره با حسن روحانی، رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی که نماینده تام الختیار انگلیس در ایران است، درباره برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی به تهران سفر می کند. کرملین امیدوار است رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی بن‌بست در خصوص برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی را بشکند.

بنا بر این گزارش پوتین همچنین درباره نیروگاه بوشهر مذاکراتی خواهد داشت و انتظار می رود که انتقال سیستم‌های آنتی -۲۵۰۰ به جای سیستم‌های اس-۳۰۰ به جمهوری اسلامی نیز از موضوع مذاکرات باشد. پوتین تلاش خواهد کرد ایران را متقاعد کند از شکایتش علیه روس آبارون اکسپورت که به تعهدش برای فروش این سیستم‌ها به جمهوری اسلامی عمل نکرد، صرف نظر کند.

روس‌ها اذعان کرده‌اند که از هیچ شانسی برای پیروزی در این پرونده حقوقی برخوردار نیستند.

طبق این گزارش یک منبع نزدیک به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی گفت: این سفر برای تاریخ ۱۲ و ۱۳ اوت(۲۰ و ۲۱ مرداد) برنامه ریزی شده است. یک منبع کرملین این اطلاعات را تایید کرد و گفت: بسته به دستور کار سفر، سفر پوتین یک یا دو روزه خواهد بود.

پوتین در اکتبر ۲۰۰۷ نیز به عنوان اولین رئیس جمهور روسیه بعد از سال ۱۹۴۳، برای شرکت در کنفرانس خزر به تهران سفر کرد و با رئیس جمهور و خامنه‌ای دیدار و مذاکره کرد.

و دریای خزر ایران را با تمام منابع عظیم نفتی‌ و گاز آن به عنوان حق حساب از آخوند خامنه‌ای گرفت.

احتمال می رود که او نخستین رئیس جمهوری باشد که با حسن روحانی پس از مراسم تحلیف وی در تاریخ چهارم اوت دیدار می کند.

پوتین در ماه ژوئن تاکید کرد: جمهوری اسلامی به قواعد هسته‌ای پایبند است و هیچ مدرکی که نشان دهد جمهوری اسلامی به دنبال مقاصد غیر صلح آمیز هسته‌ای است وجود ندارد.





هیچ نظری موجود نیست: