۲۰.۳.۹۲

اردوغان: مخالفان را خفه می کنم!


به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم "رجب طیب اردوغان" با حمله به سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بازارهای مالی این کشور، تهدید کرد افرادی را که مدعی اند با مکیدن خون شهروندان، ثروتمندتر خواهند شد خفه خواهد کرد. وی اشاره ای به نام این افراد نکرد.


اردوغان همچنین از شهروندان خواست به جای سپردن پول هایشان به بانک های خصوصی، آن را در بانک های دولتی سرمایه گذاری کنند. نخست وزیر ترکیه خطاب به کسانی که در پی ورشکسته کردن بورس هستند هشدار داد: "در صورتی که بخواهیم به شما ضربه بزنیم، در هر جایی که باشید شما را خفه خواهیم کرد."

یادآور می شود به دنبال اعتراضات اخیر در ترکیه، بازارهای مالی این کشور دچار نوسان شده و سرمایه گذاران پیش بینی کرده اند هفته آینده بازارهای ترکیه شاهد تنش های بیشتری خواهد بود.

در ناآرامی ها و اعتراضات اخیر در ترکیه، سه نفر کشته و حدود پنج هزار نفر مجروح شده اند.

رجب طیب بارها در سخنرانی هایش پس از آغاز اعتراضات اخیر اعلام کرده است: "ما تاکنون تحمل کرده ایم و همچنان صبور خواهیم بود. اما بی تردید صبر نیز حد و حدودی دارد و این افراد که از طریق پنهان شدن پشت سر معترضان، اهداف سیاسی خودشان را دنبال می کنند، در ابتدا باید مفهوم سیاست را یاد بگیرند."

رفتار خشونت بار پلیس ترکیه در تعامل با معترضان حتی باعث انتقاد غرب شده است. این در حالی است که رجب طیب، بیگانگان را به تلاش برای بزرگنمایی درباره اعتراضات متهم می کند. تظاهرات و اعتراضهای مردم مناطق مختلف ترکیه دیشب نیز با حمله نیروهای پلیس به خشونت کشیده شد.


منبع

هیچ نظری موجود نیست: