۲۹.۳.۹۲

بازتاب گسترده‌ راهیابی تیم ملی ایران به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در رسانه‌های جهان


راهیابی تیم ملی ایران به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در رسانه‌های جهان بازتاب گسترده‌ای داشت.

به گزارش ایسنا، تیم ملی ایران با پیروزی ارزشمند یک بر صفر در کره جنوبی برای چهارمین بار به جام جهانی صعود کرد. رسانه‌های خارجی پس از صعود تیم ملی به جام جهانی به بررسی این صعود پرداختند.

ساکرنت:

کره جنوبی در حالی برابر ایران به میدان رفت که تا حدود زیادی خیالش از رفتن به جام جهانی راحت بود. رضا قوچان نژاد در دقیقه ۶۰ موفق شد گل ارزشمندی برای تیم ملی ایران به ثمر برساند اما ایرانی‌ها باید قدردان سنگربان تیم‌شان باشند که دو بار دروازه تیم ملی ایران را نجات داد تا این پیروزی ارزشمند برای تیم ملی ایران حفظ شود. به این ترتیب تیم ایران و کره جنوبی از این گروه به جام جهانی صعود کردند.




یورو اسپورت:

ایران برابر کره جنوبی موفق شد کره جنوبی را با یک گل شکست دهد و به جام جهانی صعود کند.


یاهو اسپورت:

یاهو اسپورت در گزارشی صعود ایران به جام جهانی را مورد بررسی قرار داد و نوشت:‌ ایران با شکست کره به جام جهانی صعود کرد. در ادامه این گزارش آمده است ایران در بازی برابر کره جنوبی رو به یک بازی دفاعی آورد اما در نهایت موفق شد در دقیقه ۶۰ روی اشتباه مدافع کره جنوبی به گل ارزشمند دست پیدا کند. این پیروزی به قدری برای کارلوس کی‌روش مهم بود که او پس از بازی دستانش را به سمت سرمربی کره مشت کرد.

سرمربی تحت فشار تیم ایران پیش از بازی جنگ لفظی شدیدی با سرمربی کره جنوبی داشت. سرمربی کره قول داده بود که ایران را در اولسان شکست دهد و کی‌روش را مجبور کند که جام جهانی آینده را از پای تلویزیون تماشا کند. آن‌ها بازی را به همین قصد سریع شروع کردند و فرصت‌های گلزنی خوبی خلق کردند. ایران می‌دانست که یک تساوی هم می‌تواند آن‌ها را به جام جهانی برساند. مگر آنکه ازبکستان پیروزی با اختلاف چهار گل به دست آورد. بنابراین آن‌ها عقب نشستند تا توپ و میدان در اختیار کره‌ای‌ها باشد. اما اشتباه مرگ‌بار کیم یونگ گوان باعث شد تا رضا قوچان نژاد از یک موقعیت طلایی بتواند برای تیم ملی ایران یک گل بسازد.
در بازی دیگر در تاشکند ازبکستان موفق شد با نتیجه ۵ بر یک به پیروزی برسد تا دو تیم ایران و کره جنوبی بتوانند راهی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل شوند.

گاردین:

روزنامه‌ "گاردین" درباره پیروزی ایران برابر کره جنوبی نوشت: ایران با پیروزی برابر کره جنوبی در دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ مسافر برزیل شد.

خبرگزاری فرانسه: بزرگان فوتبال آسیا به جام جهانی رسیدند.

خبرگزاری فرانسه در تیتری با بررسی انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا، نوشت: بزرگان قاره کهن توانستند در روز آخر انتخابی جام جهانی مسافر برزیل شوند.

واشنگتن پست:

ایران و کره جنوبی و استرالیا در بازی‌های دارماتیک انتخابی جام جهانی توانستند راهی بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی جهان شوند. پیروزی ایران برابر کره باعث شد تا برتری پنج بر یک ازبکستان برابر قطر بی‌اثر باشد.

خبرگزاری رویترز:

ایران با شکست کره جنوبی به پیروزی ارزشمندی دست یافت و توانست به جام جهانی راه پیدا کند. پیروزی ایران برابر کره باعث شد تا شاگردان کی‌روش صدرنشین گروه خود شوند و به همراه کره جنوبی راهی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل شوند.

روزنامه آبولا پرتغال:

روزنامه پرتغالی با ارزشمند خواندن پیروزی تیم ایران نوشت: شاگردان کارلوس کی‌روش موفق شدند با تک گل رضا قوچان نژاد پیروزی ارزشمندی در خانه کره به دست آورند. در انتهای بازی کره‌ای‌ها هرجه در توان داشتند رو کردند اما نتوانستند به گل برسند تا ایرانی‌ها شادی وصف نشدنی را پس از سوت پایان مسابقه به نمایش بگذارند.



هیچ نظری موجود نیست: