۲۶.۳.۹۲

هر زبانی‌ خواستید یاد بگیرید بجز پارسی!!! شورای گسترش زبان پارسی‌ و مرکز گسترش زبان پارسی‌ منحل شدند!


نابودی زبان پارسی و یا کهنترین زبان زنده بشریت و اولین زبان تمدن و ادبیات دنیا و زبانی‌ که هزاران سال است از آن بدون توقف استفاده میشود، و قرن‌ها عامل پیوند مردم دنیا بوده است، بزرگترین هدف برای دشمنان ایران است. به همین مناسبت نیز اولین کاری که کرده‌اند، در صدا و سیمای ضدّ ایرانی‌، از تمامی مکالمات واژه‌های پارسی را حذف و به جای آن از واژه‌های عربی‌ استفاده میشود.

با انتقال نیروهای شورای گسترش زبان پارسی‌ وابسته به وزارت ارشاد و مرکز گسترش زبان پارسی‌ وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات به بنیاد سعدی، این دو نهاد منحل شدند.

آخوند ایوبی، قائم مقام بنیاد سعدی در گفتگو با خبرنگار مهر، از انتقال نیروهای دو نهاد مرتبط با ترویج زبان پارسی‌ در خارج از کشور به این بنیاد در روزهای اخیر خبر داد و گفت: حدود ۱۵ تن از نیروهای شاغل در شورای گسترش زبان پارسی‌ وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین مرکز گسترش زبان پارسی‌ وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به بنیاد سعدی منتقل شده‌اند و فعالیت واحدهای مربوطه در این بنیاد رسماً و عملاً آغاز شده است.

وی افزود: با انتقال این نیروها شورای گسترش زبان پارسی‌ و مرکز گسترش زبان پارسی‌ منحل و در بنیاد سعدی ادغام شده‌اند.

ایوبی نخستین فعالیت رسمی بنیاد سعدی را برگزار یک دوره آموزشی برای تعدادی از پارسی‌ آموزان خارجی در تابستان امسال اعلام کرد که به گفته وی مراحل ثبت نام این افراد برای حضور در این دوره در بنیاد سعدی انجام شده و به زودی در هیئت گروهی به ایران خواهند آمد.

برگزاری یک کارگاه آموزشی با هدف نقد و بررسی کتاب‌های آموزشی زبان پارسی‌ برای نوآموزان خارجی از سوی معاونت علمی - پژوهشی بنیاد سعدی در آینده نزدیک، از دیگر برنامه‌هایی بود که قائم مقام این بنیاد به آن اشاره کرد و هدف از آن را انتخاب و اتخاذ یک روش یکسان برای آموزش زبان پارسی‌ به نوآموزان خارجی دانست. در همین حال گروهی دیگر در این بنیاد بررسی کتاب‌های آموزشی زبان‌هایی مثل فرانسه، انگلیسی و روسی و متدهای آموزشی این نوع زبان‌ها شده‌اند.

ایوبی همچنین از بازگشت غلامعلی حداد عادل رئیس بنیاد سعدی به دفتر کار خود در این بنیاد پس از پایان کارزار انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و ابراز امیدواری کرد با حضور دوباره وی، فعالیت‌های بنیاد سعدی به روال عادی خود بازگردد و روند رو به پیشرفتی داشته باشد.

پیشنهاد تاسیس بنیاد سعدی سال ۸۷ از سوی حداد عادل به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد. وی هدف از این پیشنهاد را «ساماندهی امور مربوط به تدریس و گسترش زبان و ادبیات پارسی‌ در خارج از کشور» عنوان کرده بود. بر اساس پیشنهاد رئیس فرهنگستان زبان و ادب پارسی‌ قرار بود مراکز فعال مرتبط با گسترش زبان و ادبیات پارسی‌ در خارج از کشور، منحل و در بنیاد تازه تاسیس سعدی، ادغام شوند. این مراکز در وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مشغول به فعالیت هستند.

منبع: مهر



هیچ نظری موجود نیست: