۸.۴.۹۲

در کنفرانس خبری پیش و پس از پیروزی تیم ملی‌ والیبال کشورمان چه گفته شد؟


پیش از آغاز بازی تیم ملی‌ والیبال کشورمان در مقابل تیم ملی‌ ایتالیا، هنگامی که مربیان دو تیم در کنفرانس مطبوعاتی شرکت می‌کردند،«مائرو برتو» سرمربی ایتالیا گفت: ما با پانزده امتیاز در صدر گروه ایستاده ایم‌؛ همه بازی‌ها برای ما تعیین کننده است. او همچنین گفت که پیش از آغاز بازی‌ها، انتظار این همه امتیاز را نداشته است.

برتو افزود: تیم ملی ایران، تیم قدرتمندی است که به تدریج به بازی‌های جهانی عادت می‌کند؛ عباراتی که همگان گمان می‌کردند تعارف است و از پیش باید ایتالیا را برنده بازی ایران و ایتالیا دانست، چه اینکه ایتالیا در این بازی، میزبانی و حمایت تماشاگرانش را نیز داشت.

اما ایران سه ست را از ایتالیا برد و تنها یک ست را باخت تا همگان منتظر کنفرانس مطبوعاتی پس از پایان بازی و حرف‌های مربیان و بازیکنان دو تیم بنشینند.
پس از بازی، وقتی مربیان و بازیکنان دوباره برای مصاحبه پس از بازی آمدند، مشخص شد که سخنان «برتو» تعارف نبوده است. وی پس از شکست از ایران در کنفرانس مطبوعاتی گفت: چنین بازی برای ما جای تأسف دارد. ما باید از این بازی درس بگیریم، ایرانیان در این بازی خیلی بیش از ما اعتماد به نفس داشتند و بازی را بردند. «خولیو ولاسکو» هم گفت: شاگردان من از نخستین ‌تا آخرین امتیاز خوب جنگیدند؛ حتی هنگامی که زایتسف امتیازات را به دست می‌آورد، روحیه خود را از دست ندادند. مربی تیم ایران افزود، ما در استفاده از فرصت‌ها خوب بودیم و بازیکنان من به آنچه ‌همیشه به تیم می‌گویم، رفتار کردند. من همواره به آنان می‌گویم سیر نشوید و حریص به بردن باشید. فرهاد ظریف هم در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: این یک برد به یاد ماندنی برای کشورمان بود؛ یک بازی بزرگ که ما برای تک تک امتیازات آن جنگیدیم.

کریستین ساوانی از ایتالیا هم گفت: ما خوب بودیم؛ اما نه به اندازه آنها. ایرانی‌ها در این بازی ارزش‌های والای خود را ثابت کردند. ما اصلا آنان را دست‌کم نگرفتیم، ولی آنان در آغاز هر ست خیلی خوب شروع کردند.

منبع: تابناک


هیچ نظری موجود نیست: