۲۰.۳.۹۲

حذف تدریس سازهای جهانی‌ از دانشگاه‌های ایران!


برمبنای دستوری در دانشگاه جامع علمی–کاربردی و طبق اعلام چند تن از اساتید این دانشگاه، از سال ۹۲ رشته‌ نوازندگی سازهای جهانی هیچ پذیرشی نخواهد داشت، اما جایگزین آن رشته‌های رهبری ارکستر و آهنگسازی ایرانی راه‌اندازی شده‌اند.
(یعنی‌ تو اون مملکت، کسی‌ نیست جلو یک مشت احمق، بی‌سواد را بگیرد که با تکیه به سپاه پاسداران انگلیسی‌ هر غلطی دلشان بخواهد، میکنند؟ )
همین موضوع باعث شده است تا ایسنا طی‌ گزارشی بنویسد کارشناسانی!!! که چنین دستوری صادر کرده‌اند به این نکته توجه نداشته‌اند که اگر نوازنده ساز جهانی تربیت نشود، چه بلایی بر سر ارکستر سمفونیک تهران می‌آید یا در آینده چه کسانی باید سرود جمهوری اسلامی ایران را بنوازند؟
لوریس هویان، رئیس گروه سازجهانی و رهبر ارکستر مرکز آموزش علمی – کاربردی، درباره زیان‌های این تصمیم به ایسنا گفت: "بزرگترین ضربه‌ای که این اقدام به موسیقی کشور خواهد زد، این است که طی ده سال آینده ارکستری در ایران وجود نخواهد داشت."

این موضوع با واکنش‌های متفاوتی روبرو شده است، اینکه پس از حذف علوم انسانی‌ غربی حالا با حذف ساز‌های جهانی‌ جامعه دانشگاهی ایران قرار است به کدام سو برود و چه تربیت اجباری برای آن در نظر گرفته شده است.

منبع

هیچ نظری موجود نیست: