۲۲.۳.۹۲

چه بر سر مومیایی حسن آباد سنندج آمد؟

چه بر سر مومیایی حسن آباد سنندج آمد ؟
با اینکه این خبر مربوط به ۵ سال پیش است ولی‌ تا کنون هیچ کدام از کارگزاران آخوند، دزد و ایران فروش جمهوری اسلامی در مورد آن توضیحی نداده اند و آنچنان مشغول ویرانگری و فروش ایران هستند که وقت برای جوابگوی پیدا نمیکنند و یا جوابی برای گفتن ندارند.
مومیایی حسن آباد که سوای ارزش مادی آن که بالغ بر بیش از میلیاردها دلار میشد و میتوانست به اندازه پول فروش یک سال نفت در سال، توریست به ایران جذب کند، یکی از بزرگترین اسناد تاریخ و هویت این مملکت بود که میتوانست قسمتی از تاریخ ایران را به روشنی بازگو سازد ولی به جای آن به وسیله آخوندها به انگلیس تقدیم شد،و از سرنوشتش خبری نیست، و احتمالا بعدها در تاریخ انگلیس ثبت خواهد شد.



در حین عملیات تعریض جاده مسیر شهرک حسن آباد- سنندج، ۵ قبر تاریخی کشف شدند. ۳۰-۸-۱۳۸۷
لازم به ذکر است که این خبر ابتدا در خبرگزاری مهر منعکس گردید اما بعد از چند دقیقه از روی این سایت حذف شد!
مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کردستان طبق کارشناسی های اولیه، قدمت این قبرها را ۳ هزارسال تخمین زدند. در این قبرستان كه مردگان به صورت چمباتمهای دفن شده اند، اشیائی همچون نیزه های جنگی، دست بند مفرغی و کاسه های سفالی نیز کشف شده است. شاهدان عینی که در ساعات ابتدایی کشف این گورها قادر به دیدن آنها شدند، اظهار می دارند که یکی از این قبرها مربوط به یک پادشاه می باشد.


(فیلم کوتاه مربوط به آن در زیر قرار دارد)
این جسدبه صورت سالم در یک تابوت قرار داده شده که لایه ی بیرونی آن را سرب و ساروج و لایه ی داخلی آن طلاکاری شده است. طول این تابوت دقیقاً به اندازه ی طول جسد می باشد. در کنار سر این جسد یک(یا دو) جعبه ی طلایی و با محتویات اشیایی از جنس طلا، در کنار آن یک نیزه و در روی سینه و میانه ی بدن آن دو شیه، یکی به شکل ماهی و دیگری به شکل عقاب قرار دارند. روی این دو صفحه کلماتی به زبان میخی حک شده است. همچنین در پشت سر جسد و بر دیواره ی تابوت، تصویری حک شده دیده می شود. نکته ی قابل توجه در این جسد، سالم بودن جسم است.


این جسد حتی به شیوه ی مومیایی های کشف شده در پارچه ی قرار داده نشده و با این وجود تمام نقاط آن کاملاً سالم مانده اند. تصاویر مربوط به چهار جسد دیگر در تلویزیون محلی کردستان پخش شده، اما تصویر مربوط به این پادشاه تاکنون در تلویزیون ملی و شبکه ی محلی کردستان پخش نشده است.به گفته ی مردم محلی، با توجه به اینکه سرقت آثار تاریخی کردستان همواره از سوی بعضی مسئولین صورت گرفته است، این نگرانی وجود دارد که این جسد نیز همچون موارد دیگر به سرقت برود.
قبرستان کشف شده در فاصله ۵۰۰ متری تپه باستانی زاگرس سنندج قرار دارد که در فهرست آثار ملی ثبت شده استاحتمال می رود این مومیایی متعلق به دیاکو پادشاه ماد می باشد متاسفانه تا کنون هیچ گونه اطلاعی از سرنوشت این مومیایی در دست نیست.



دیاآکو را اولین پادشاه ایران مینمامند،گفته میشود او وقتی به پادشاهی رسید شهر همدان(هگمتانه آنروزگار) را پایتخت خویش قرار داد.
وی دستور ساخت هفت دیوار تودرتو و استوار را در همدان داد که درون این دیوارها باغ و بیشه و بوستان فراوانی پدید آوردند.
این سازه شگفت انگیز پایتخت ایران آن روزگار بوددیاآکو ۵۳ سال پادشاهی کرد.
بنا به اظهار نظر شاهدان مومیایی توسط یک هلیکوپتر ناشناس به محل نامعل می انتقال داده شده است..سازمان میراث فرهنگی در موزه فقط چند تکه استخوان را نشان عموم مردم داده اند و فقط به این اکتفا کرده اند ولی تصاویر گرفته شده خلاف ان را نشان می دهند تابوت پیدا شده تمام از طلا پوشیده شده بوده است.

one week ago a man find a tomb in a mount that is about 4000 age and 3 meter hight IN A COMPLETLEY GOLDEN THOMB and a box of gold but unfortunately goverment of iran submergence and close it.

هیچ نظری موجود نیست: