۳۱.۳.۹۲

دختران نوجوان و قهرمان کشورعزیزمان ایران، قهرمان مسابقات پومسه (تکواندو) اسیا شدند.

مرجان سلحشور - قهرمان آسیا
تیم ملی تکواندوی پومسه نوجوانان ایران با کسب چهار مدال طلا و یک نقره، قهرمانی تیمی دومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا را به خود اختصاص داد.

به گزارش ایسنا، دومین مرحله رقابت‌های پومسه قهرمانی آسیا در رده سنی نوجوانان، پنج‌شنبه ۳۰ خرداد به میزبانی جاکارتای اندونزی به پایان رسید که تیم ملی ایران با کسب چهار مدال طلا و یک مدال نقره بر سکوی قهرمانی ایستاد.

رده‌بندی این دوره از رقابت‌ها به شرح زیر است:

۱- ایران چهار طلا، یک نقره

۲- چین ۲ طلا، یک نقره، ۳ برنز

۳- فیلیپین ۲ طلا، ۲ برنز

۴- کره‌جنوبی یک طلا، ۳ نقره

۵- ویتنام ۴ نقره، ۴ برنز

مدال آوران ایران در این رقابت‌ها عبارت بودند از:

در بخش تیمی پسران (پومسه)، تیم ایران با ترکیب محمدجواد خیری، سیدمیلاد حسینی و محمدصادق فتوحی به مدال طلا دست یافت. در این بخش، کره‌جنوبی دوم شد و تیم‌های اندونزی و چین به ترتیب مقام سوم مشترک را به خود اختصاص دادند.

در بخش انفرادی پسران هم محمدمهدی جمشیدی به مدال نقره دست یافت. در رقابت‌های این بخش، تکواندوکار کره اول شد و نمایندگان چین و ویتنام مقام سوم مشترک را به خود اختصاص دادند.

در قسمت دختران و در بخش انفرادی مرجان سلحشوری مدال طلای این بخش را به خود اختصاص داد. تکواندوکار ویتنام به مقام نایب‌قهرمانی دست یافت. نماینده چین‌تایپه و تایلند بر سکوی سوم مشترک ایستادند.





در بخش پومسه تیمی، تیم ایران با ترکیب مائده ناصری، نرگس میناخانی و مهسا صادقی با کسب مقام قهرمانی بخش تیمی، دومین مدال طلای تکواندوی دختران ایران در این دوره از رقابت‌های قهرمانی آسیا را به گردن آویختند. در این بخش، کره‌جنوبی قهرمان شد. تیم‌های اندونزی و چین‌تایپه به مقام سوم مشترک دست یافتند.

در بخش میکس یا محارم هم تیم ایران چهارمین طلای خود را به دست آورد.

سیدمحمد پولادگر، رئیس فدراسیون به عنوان نماینده فنی بازی‌های قهرمانی نوجوانان آسیا،‌ "شین چال کانگ" سرمربی تیم ملی پومسه،‌ "نالی لی" مربی تیم بانوان و مرتضی استکی به عنوان داور‌،‌ ملی‌پوشان پومسه‌روی ایران را در این دوره از مسابقات همراهی کردند.

ملی‌پوشان پومسه فردا شنبه یکم تیرماه ساعت ۱۱:۳۰ به کشور باز می‌گردند.


هیچ نظری موجود نیست: