۲۲.۳.۹۲

کنترل مشترکین توسط سرویسهای اطلاعاتی آمریکا موجب نگرانی‌ اروپایی هایی که خود این کاره هستند، شد!!

اوباما با هدفن: بله ما اسکن میکنیم. بجای شعار معروف اوباما Yes , We can نوشته Yes, We scan - تصویر معروف اینروزهای اوباما در اینترنت

پس از افشای برنامه کنترل اطلاعات تلفنی و دیجیتالی شهروندان غیر آمریکایی توسط سرویسهای اطلاعاتی آمریکا، کمیسیون اروپا روز سه شنبه ضمن ابراز نگرانی از این موضوع، از دولت این کشور خواست در این باره توضیح دهد.
(حالا خود اروپایی‌ها مبتکر و متخصص سیستم شنود هستند و همه جا شهروندانشان را تحت کنترل دارند.)
کمیسیون اروپا این برنامه را خطری بر حق شهروندان این قاره مبنی بر محفوظ ماندن اطلاعات شخصی شان دانسته است.

همزمان، سخنگوی کمیسر حقوقی اروپا، خبر از دیدار خانم ویویان ردینگ، کمیسر اروپا در حقوق اساسی، عدالت و شهروندی با دادستان کل آمریکا در روزهای پنجشنبه و جمعه در دوبلین داد.

این خبر که هفته گذشته توسط روزنامه واشنگتن پست منتشر شد، نگرانی هایی را در سطح پارلمان اروپا نیز برانگیخته است.

سوفیا اینتولد، نماینده لیبرال هلند در پارلمان اروپا، این رسوایی را در زمانی که به گفته او اتحادیه اروپا از پایین ترین سطح اعتماد در نزد شهروندان اروپایی برخوردار است، «شرم آور» توصیف کرد.

برخی انجمن های دفاع از حقوق مشترکان در اروپا معتقدند که پارلمان اروپا و دولتها، اقدامات لازم برای دفاع از حریم شهروندان این قاره را انجام نمی دهند.

مدیر انجمن موسوم به حقوق دیجیتالی اروپا در این باره می گوید: «به نظر می رسد که پارلمان و دولتهای اروپایی بجای دفاع از حقوق شهروندان و تقویت آن، بیشتر تمایل به کاهش و تضعیف آن داشته باشند.»

اتحادیه اروپا در صدد است تا بداند که آیا این برنامه شامل همه شهروندان می شود و یا صرفا به برخی افراد مظنون محدود می گردد؟


منبع

هیچ نظری موجود نیست: