۳.۳.۹۲

جنجال بر سر آنچه که تا کنون آشکار بوده و هست: کنترل و نظارت بر آدم ها، شرکت ها، سازمان ها، شهر ها، کشورها!


اتهام خبرگزاری آسوشیتدپرس علیه دولت آمریکا برای مداخله در فعالیتهای خبری!

خبرگزاری آسوشیتدپرس، دولت آمریکا را به مداخله در فعالیت‌های خبری خود متهم کرده و می گوید تماس‌های بیش از ۲۰ خط تلفن این خبرگزاری توسط وزارت دادگستری آمریکا ضبط و کنترل شده است.


به گفته مدیر عامل این خبرگزاری، وزارت دادگستری آمریکا فهرستی از جزئیات تمامی تماس‌های تلفنی این خبرگزاری طی ماههای آوریل و مه تهیه کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا ضمن دفاع، این اقدام خود را ضروری عنوان کرده است.

اریک هولدر، دادستان کل ایالات متحده آمریکا می گوید:” این دومین و یا سومین مورد جدی است که تاکنون شاهد بودیم و اصلا اغراق آمیز نیست. این موضوعی است که زندکی مردم کشور را به مخاطره می اندازد و ما در تلاش هستیم تا مسئولان این اقدام را شناسایی کنیم .”

این اقدام همزمان با انتشار خبر مربوط به خنثی کردن طرحی تروریستی توسط سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا از سوی این خبرگزاری صورت گرفت.

در این خبر به جزئیات عملیات سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا برای خنثی کردن طرح القاعده برای بمب گذاری در هواپیمایی از یمن به مقصد آمریکا اشاره شده بود.

سخنگوی کاخ سفید نیز در واکنش گفت:” اگرچه رئیس جمهوری در این مورد بی‌اطلاع بوده اما وی کاملا متوجه نیاز موجود برای دستیابی به اطلاعات طبقه بندی شده و مخفی برای بالا بردن میزان امنیت مردم کشور است.”

مقام‌های آمریکایی پیشتر از آغاز تحقیقات خود برای یافتن افرادی که این اطلاعات را در اختیار این خبرگزاری قرار داده اند، خبر داده بودند.


منبع

هیچ نظری موجود نیست: