۲۱.۲.۹۲

بیش از ۴۵ ميليون کاربر ایرانی‌ در اینترنت گردش میکنند.


مرکز توسعه ملی اينترنت، تعداد کاربران اينترنت در ايران را بيش از ۴۵ ميليون تن‌ و ضريب نفوذ اينترنت در کشور را نزديک به ۶۰ درصد اعلام کرد.


به گزارش ايلنا، بنا بر گزارش اين مرکز، نزديک به ۲۸ ميليون تن‌ از طريق تلفن همراه، حدود هفت ميليون نفر از طريق شماره‌گيری تلفنی، حدود شش ميليون تن‌ از طريق فيبر نوری، سه و نيم ميليون تن‌ از طريق اينترنت پرسرعت و نزديک به نهصد هزار تن‌ با استفاده از شبکه وايمکس به اينترنت وصل می‌شوند.

در سال ۱۳۹۰ تعداد کاربران اينترنت در ايران، نزديک به ۳۳ ميليون تن‌ و ضريب نفوذ اينترنت در کشور حدود ۴۳ درصد اعلام شده بود.

مرکز توسعه ملی اینترنت (متما) ضریب نفوذ اینترنت ایران در سال ۱۳۹۱ را نزدیک به ۶۰ درصد اعلام کرد و این درحالی است که تعداد کاربران اینترنت در سال ۱۳۹۰، حدود ۳۲ میلیون و۷۰۰ هزار تن‌ و ضریب نفوذ اینترنت نیز ۴۳ درصد بود.




به گزارش ایسنا، بیشترین اتصال به شبکه اینترنت در ایران از طریق تلفن همراه انجام می‌شود و تعداد کاربران شبکه گپرس در کشورمان بالغ بر ۲۷ میلیون و ۵۸۰ هزار تن‌ است که به این ترتیب ۳۶ درصد کاربران اینترنت در ایران از طریق شبکه گپرس (اینترنت روی موبایل) به اینترنت وصل می‌شوند.

حدود هفت میلیون تن‌ در ایران از طریق شماره‌گیری تلفنی (Dialup)، سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن‌ از طریق اینترنت پرسرعت (ADSL) و ۸۶۷ هزار تن‌ با استفاده از شبکه وایمکس و حدود شش میلیون تن‌ نیز از طریق فیبر نوری به اینترنت وصل می‌شوند.

منبع: پایگاه خبری انتخاب

هیچ نظری موجود نیست: