۲۵.۲.۹۲

مسابقات دوستانه کشتی‌ ایران و آمریکا و روسیه، امشب در نیویورک آغاز میشود.


تیم كشتی آزاد ایران در نخستین دیدار خود در چارچوب رقابتهای حفظ كشتی در المپیك با عنوان نبرد روی ریل،‌ نیمه شب چهارشنبه رو در روی تیم آمریکا قرار می گیرد.


به گزارش خبرنگار مهر، طبق برنامه رقابتهای نمادین حفظ كشتی در المپیك با عنوان نبرد روی پل، ساعت ۱۲ امشب تیم كشتی ایران باید به مصاف تیم امریكا برود كه این دیدار در ایستگاه قدیمی و تاریخی شهر نیویورك برگزار خواهد شد.

این ایستگاه تاریخی یکی از مناطق گردشگری مشهور نیویورک محسوب می‌شود که سالانه پذیرای میلیون‌ها گردشگر از سراسر دنیاست. مصاف نیمه شب ایران و امریكا از سه شبکه تلویزیونی و اینترنتی آمریکا به صورت مستقیم پخش می‌شود كه پیش بینی شده علاقمندان و بیننده‌های زیادی را به خود جلب كند.

نمایندگان کشتی ایران تاكنون ۱۰ بار در خاك آمریکا برابر حریفان خود صف آرایی كرده‌اند که از جمله مهمترین مصاف كشتی گیران ایرانی در این كشور می‌توان به بازی‌های المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا، رقابتهای جهانی ۲۰۰۳ نیویورك و ۵ دوره حضور در رقابتهای جام جهانی اشاره كرد.




تیم كشتی آزاد ایران در حالی عازم آمریکا شد كه تمامی مردان المپیكی خود به جز صادق گودرزی و رضا یزدانی را به همراه داشت. ضمن اینكه طبق اعلام سایت فدراسیون کشتی آمریکا، دیدار امشب با رویارویی برخی از چهره‌های شناخته شده و عنوان‌دار دو كشور به شرح زیر برگزار می‌شود:

وزن ۵۵ کیلوگرم: اوبه بلانک - حسن رحیمی
وزن ۶۰ کیلوگرم: ریکی هامفری - مسعود اسماعیل‌پور
وزن ۶۶ کیلوگرم: کلن راسل - مهدی تقوی
وزن ۷۴ کیلوگرم: کایل دیک - حسن طهماسبی
وزن ۸۴ کیلوگرم: کیت گیوین - احسان لشگری
وزن ۹۶ کیلوگرم: دی جی برگمن - حامد تاتاری
وزن ۱۲۰ کیلوگرم: تراول دلاگنف - کمیل قاسمی

البته روس‌ها نیز به عنوان سومین تیم این رقابتهای نمادین با برخی چهره‌های مطرح خودبه آمریکا رفته‌اند كه می‌توان به اوپان سات در ۶۰ کیلوگرم، آرتاس سنا در ۶۰ کیلوگرم، سوسلان رامونوف در ۶۶ کیلوگرم، رسول ژوکائف در ۷۴ کیلوگرم، سبا خوژبتی در ۷۴ کیلوگرم اشاره كرد.




دیدار تیم كشتی آزاد ایران و روسیه در شهر نیویورك پایان كار این مسابقات نمادین نیست، چراكه طبق برنامه اعلام شده از سوی متولیان برگزاری این رقابتها قرار است تیم كشتی ایران بعد از این دو دیدار راهی شهر لس آنجلس شود و روز ۲۹ اردیبهشت یك مصاف دیگر با آزادكاران میزبان داشته باشد. گفته می‌شود یک موسسه خیریه ایرانی در آمریکا اسپانسر برگزاری این مسابقه در لس آنجلس شده است.




هیچ نظری موجود نیست: