۹.۳.۹۲

خطوط هوایی ترکیه عناصر القاعده را از پاکستان به مرزهای سوریه منتقل می کند!


به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "زبیر خان" نویسنده و روزنامه نگار پاکستانی تأکید کرد، ترکیه پس از همراهی با طرح سلفی‌های افراطی سعودی، با دست خودش گور خود را کنده است.


به نوشته این روزنامه نگار پاکستانی، اقدامات ترکیه در سال ۲۰۱۲ ضد نظام سوریه درست مانند نقشی است که پاکستان در دهه ۸۰ ضد رژیم کمونیستی در افغانستان ایفا کرد.

زبیرخان افزود: عربستان سعودی و آمریکا به کمک یکدیگر در حال حمایت از یک گروه تکفیری سلفی هستند تا رژیمی افراطی را در دمشق روی کار بیاورند. ترکیه نیز مانند پاکستان آینده‌ای تأسفبار در پیش رو خواهد داشت. زیرا زمان زیادی طول نخواهد کشید که سلفی‌های تکفیری با آغاز طرح گسترش نفرت، آشوب و جنایت ضد مسلمانان سنی، صوفی و شیعه و دیگر گروه‌ها در ترکیه را آغاز کنند. به ویژه علوی‌های ترکیه که ۲۵ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند مانند شیعیان پاکستان با بحران و نسل کشی مواجه خواهند شد.

این نویسنده پاکستانی اظهار داشت: اکنون وقت آن است که مردم ترکیه به دولت منتخب خود اعتراض کنند تا در قبال حمایت از طرح گروه‌های سلفی تکفیری در سوریه و ارتکاب جنایتهای جنگی و آشوب ضد شهروندان بی‌گناه و کارمندان دولت سوریه مسؤولیت پذیر باشد.

زبیر خان افزود: دولت و به ویژه ارتش پاکستان باید فورا ارسال سلفی‌های تکفیری و باند تکفیری‌های "دیوبندی" به سوریه از طریق ترکیه را متوقف کند. وی با اشاره به خبری که اخیرا در رسانه‌ها منتشر شده تأکید کرد: خطوط هوایی ترکیه عناصر القاعده را از پاکستان به مرزهای سوریه منتقل می کند، این عناصر دقیقا از شمال وزیرستان پاکستان به مرزهای ترکیه و سوریه منتقل می شوند؛ منابعی روز یکشنبه فاش کردند که گروهی از این تروریستها با پرواز شماره ۷۰۹ ایرباس در دهم سپتامبر ۲۰۱۲ به "هاتای" منتقل شدند. این پرواز توقف کوتاهی در استانبول داشت.

زبیرخان ادامه داد: دستگاه اطلاعات ترکیه ۹۳ تن‌ از تروریستهای طالبان و القاعده را از وزیرستان به استان هاتای نزدیک مرزهای سوریه منتقل کرده است. این ۹۳ تروریست عناصر القاده و از اتباع کشورهای عربستان، کویت، یمن، پاکستان، افغانستان و شماری از ساکنان عرب وزیرستان پاکستان هستند.

زبیرخان خاطرنشان کرد، این منبع که به دلیل حساسیت این اطلاعات خواسته است ناشناس باقی بماند، تأکید کرده که دستگاه اطلاعات ترکیه در این زمینه در حال همکاری با سی آی‌ای و دستگاه‌های اطلاعاتی سعودی و قطری است.

زبیرخان تأکید کرد: خبر بسیار تأسف بار این است که سلفی‌های افراطی پاکستانی از خطوط هوایی "اسرائیلی" العال" استفاده می کنند تا بتوانند خدمات بهتری دریافت کنند.

هیچ نظری موجود نیست: