۶.۳.۹۲

تاریخچه آدمخواری در اروپا را بررسی میشود!


محققان اروپایی قصد دارند با برگزاری همایشی در انگلیس تاریخچه آدمخواری در این قاره را بررسی کنند.

با گذشت حدود یک دهه از کشف نخستین نشانه‌های آدمخواری در اروپا محققان قصد دارند با برگزاری همایشی در شهر منچستر، تاریخچه آدمخواری در این قاره را مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش هریتیج‌کی‌، از سال‌ها قبل بحث‌های زیادی میان محققان در زمینه تاریخچه آدمخواری در اروپا در جریان بوده و در این میان عده‌ای از محققان با استناد به آثار کشف شده در غارهایی در اسپانیا تاریخچه آدمخواری در این قاره را به ده‌ها سال قبل برده و عده‌ای نیز بر این باورند که این عمل تا چند صد سال قبل نیز رواج داشته است.

در سال ۲۰۱۰ باستان‌شناسان در جریان کاوش‌های خود در محوطه‌ای تاریخی در شرق اسپانیا موفق به کشف استخوان‌های یک خانواده ۱۲ نفره در غاری در این کشور شدند که در حدود چند صد سال قبل توسط هم‌نوعان خود کشته و سپس خورده شده‌اند.

بقایای استخوا‌ن‌های این خانواده در یکی از اتاق‌های غار مشهور «ال سیدرن» اسپانیا که باستان‌شناسان آن را «تونل استخوان‌ها» نامیده‌اند، کشف شدند. باستان‌شناسان کشف استخوان‌های حیوانات در این غارها را نشانگر این می‌دانند که ساکنان این غارها به‌دلیل کمبود غذا به آدمخواری رو نیاورده بودند، بلکه به‌ دلیل علاقه‌ زیادی که به گوشت انسان، به ویژه کودکان و زنان داشتند، آدم‌خواری می‌کردند.


هیچ نظری موجود نیست: