۱.۳.۹۲

لیست یک مشت وطن فروش، بی‌سواد، روانی‌ نوکر انگلیس به عنوان کاندید‌های ریاست جمهوری اعلام شد.


ستاد انتخابات وزارت کشور در اطلاعیه‌ای اسامی نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی را که صلاحیت آنان مورد تائید شورای نگهبان قرار گرفته است ، اعلام کرد.


به گزارش واحد مرکزی خبر، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

در اجرای ماده۶۰ قانون انتخابات ریاست جمهوری، اسامی نامزدهای یازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی که صلاحیت آنان مورد تائید شورای نگهبان قرار گرفته است به ترتیب حروف الفبا به این شرح اعلام می شود.

۱- سعید جلیلی / فرزند محمد حسن

۲- غلامعلی حداد عادل / فرزند رضا

۳- محسن رضایی میرقائد / فرزند نجف

۴- حسن روحانی / فرزند اسدالله

۵- محمد رضا عارف / فرزند میرزا احمد

۶- سید محمد غرضی / فرزند سید رضا

۷- محمد باقر قالیباف / فرزند حسین

۸- علی اکبر ولایتی / فرزند علی اصغر

ضمنا به استناد ماده ۶۶ قانون یاد شده فعالیت‌های انتخاباتی نامزدها از تاریخ انتشار آگهی رسما آغاز و ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای یعنی در ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۳ خرداد ۱۳۹۲ خاتمه می پذیرد.

ستاد انتخابات کشور

در همین این رابطه عده‌ای از هم میهنان ساده دل‌ که پنداشته اند که حقیقتی در این بازی و جنگ زرگری وجود دارد به تعدادی از تضاد‌های مشخص در عملکرد شورای فسیل به اصطلاح نگهبان اشاره کرده اند و نوشته‌اند:
سرانجام پس از ۱۰ روز شورای نگهبان اسامی افرادی که صلاحیت‌شان برای ریاست جمهوری احراز شده اعلام کرد.در این رابطه سوالاتی به وجود آمده است که در ذیل می آید:


۱-از ظواهر امر وبا توجه به صحبت‌های شب گذشته سخنگوی شورا این طور استنباط می شود که دلیل عدم احراز صلاحیت آیت الله هاشمی سن ایشان است.سوالی که پیش می آید این است که اگر سن ملاک است پس چرا آقای غرضی با ۷۲ سال سن تایید شده اند؟

۲-یکی از ملاک‌های احراز صلاحیت سوابق اجرایی است. آقای جلیلی آن طورکه بیوگرافی ایشان می گوید چند سال دبیر شورای امنیت ملی وقبل آن از آن دو سال معاون وزیر خارجه بوده اند.در حالی چند وزیر و حتی ریاست جمهور ومجلس سابق رد شده اند صلاحیت جلیلی با استناد به کدام سابقه اجرایی احراز شده است؟

۳- چگونه برای اعضای محترم شورای نگهبان محرز شده که آقای هاشمی به دلیل کهولت سن توانایی ندارند در حالی که دبیر محترم شورا در آستانه ۹۰ سالگی به خوبی می توانند وظایف سنگینی چون دبیری شورای نگهبان‌عضویت در مجلس خبرگان رهبری‌عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام‌امامت جمعه تهران و...را ایفا کنند چرا هاشمی با سن کمتر نمی تواند وارد عرصه شود؟

۴-چرا آقای غرضی با ۷۲ سال سن و ۱۶ سال دوری از عرصه مدیریت تایید شدند ولی امثال پزشکیان نماینده فعلی مجلس که سابقه وزارت هم دارند رد شده اند؟

۵-آیا عدم احراز صلاحیت هاشمی راهی برای جلوگیری از اعتراض آقای احمدی نژاد به سبب رد صلاحیت مشاییاست؟

۶-مهمترین سوال: آیا میزان رای هاشمی و جایگاه اول ایشان با اختلاف زیاد نسبت به دیگران در نظرسنجی‌ها در تصمیم شورا موثر بوده است؟

۷- آیا احمدی نژاد با گرو کشی‌ و مطرح کردن مشایی، باعث حذف هاشمی‌ رفسنجانی شد و تا از این حذف مطمئن نشد از تهران خارج نگشت؟

۸- فردی که صلاحیتش برای احراز ریاست جمهوری تائید نمیشود چگونه میتواند مصلحت نظام را تشخیص دهد و در راس این شورا قرار بگیرد؟


۹- معدل سنی‌ شورای نگهبان چند است؟ ۹۰ سال؟ ۱۲۰ سال؟ و یا بیشتر و اگر با اثر کهولت سنّ نمیتوان تصمیم درست گرفت و کارایی داشت، پس چگونه است که اعضای شورای نگهبان که از زور کهولت سنّ در زیر چادر اکسیژن بسر میبرند و هر کدام یک کیسه ادراد به کمرشان بسته اند و با هزار لوله که به آنها وصل است در شورا شرکت میکنند، هنوز برای این مملکت تصمیم میگیرند؟

هیچ نظری موجود نیست: