۲۴.۲.۹۲

در راستای نظرات گهربار خمینی: " اقتصاد مال خر است"، دانشکده اقتصاد دانشگاه شریف منحل شد.


جرس: در پی اعلام تصمیم رئیس دانشگاه صنعتی شریف جهت انحلال دانشکده مدیریت و اقتصاد آن دانشگاه، دهها اقتصاددان ایرانی، در نامه‌ای سرگشاده به ریاست دانشگاه، خواستار اقدام برای توقف این تصمیم شده‌اند.


به گزارش شرق، این نامه سرگشاده که به امضای دهها اقتصاد دان رسیده، خطاب به رضا روستاآزاد، رییس دانشگاه صنعتی شریف می گوید: "چنین تصمیم‌های شتاب‌زده و فاقد پشتوانه اندیشگی و سیاست‌گذاری منطقی، بسیار خسارت‌بار و پرهزینه است. بدون شکل‌گیری حلقه‌ها و مکاتب فکری متعدد، انتظار هیچ پویایی در هیچ دانشی را نمی‌توان داشت."

در نامه سرگشاده ۵۵ اقتصاددان ایرانی آمده است که تجربه روشن جهانی حاکی از وجود رشته‌های اقتصاد و مدیریت در غالب دانشگاه‌های صنعتی معتبر در کشورهای مختلف است.

همچنین خاطرنشان کرده اند: "وزارت علوم که همه دانشگاه‌ها را برای برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی بسیج کرده و چه هزینه‌ها که در این راه نکرده است، چگونه است که یک دانشکده ‌با بیش از یک‌دهه سابقه را که سرمایه ارزشمند علمی و فرهنگی جامعه محسوب می‌شود، بدون دلایل متقن تعطیل می‌کند."

امضاکنندگان این نامه، چنین تصمیمی را "غلط، نهادسوز و اندیشه‌ستیز" خوانده‌ و از کلیه کسانی که نقشی و تلاشی برای توقف فعالیت این دانشکده داشته‌یا در صدد جلوگیری از این اقدام هستند، خواسته‌اند که برای ممانعت از این تصمیم، واکنشی جدی نشان دهند.

به گزارش مهر، چندی پیش، سعید سهراب‌پور، رئیس قبلی دانشگاه صنعتی شریف گفته بود: "امروزه پیوندی ناگسستنی میان رشته‌های مهندسی و علم اقتصاد به وجود آمده و تجربه راه‌اندازی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف هم موید این نکته است."

هیچ نظری موجود نیست: