۱۳.۲.۹۲

جلوگیری از حراج آثار باستانی مصر در لندن!


انگلیس و فرانسه که به دزدی آثار باستانی کشور‌های دیگر شهرت دارند، و در پی‌ آن با برگزاری نمایشگاه‌هایی‌ برای ثروتمندان همان کشور‌هایی‌ که آثار باستانی را دزدیده اند و فروش آنها به مبالغ نجومی، قرن هاست زالو وار بر دنیا سوارند، جدیداً و در پی‌ ادامه پروژه حراج و نابودی آثار باستانی مصر، در لندن نمایشگاهی ترتیب داده و قصد فروش شش اثر باستانی این کشور را داشتند که از طرف جمعی از مردم مصری از آن جلوگیری شده است.


وزارت گردشگری و حفاظت از آثار باستانی مصر از توقف حراج شش اثر باستانی این کشور در حراجی‌های لندن خبر داد.

به گزارش ایسنا، وزارت گردشگری و محافظت از آثار باستانی مصر روز چهارشنبه از موفقیت خود در جلوگیری از فروش شش اثر باستانی مربوط به عصر آمن‌هوتپ سوم خبر داد.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، این شش قطعه قرار بود در حراجی کریستی لندن به فروش برسد.

این وزارتخانه از توقف فروش چند اثر باستانی دیگر این کشور در حراجی پونهامز لندن با همکاری سفیر این کشور در انگلیس خبر داد.

در میان این آثار یک سنگ گرانیت صورتی در ابعاد ۱۶ و ۲۰ سانتیمتر وجود دارد که بر روی آن طرحی از صورت یک مرد حکاکی شده است. این سنگ سال ۲۰۰۰ در معبد آمن‌هوتب سوم در منطقه تاریخی «الاقصر» واقع در جنوب قاهره کشف شد.

تنها این سنگ در لیست اشیاء به سرقت رفته قرار داشته و وزارت مصر از وجود آن و پنج اثر دیگر و قاچاق آنها به خارج از کشور اطلاعی نداشته است.
این شش اثر پس از اینکه صاحبان آنها توانستند مالکیت خود را برای کشور مصر ثابت کنند براساس قوانین بین المللی به مصر برگردانده خواهند شد. در این بیانیه‌ای درباره چگونگی قاچاق این آثار و هویت مالکان آنها اطلاعاتی ارائه نشده است.

هیچ نظری موجود نیست: