۲۹.۲.۹۲

نماینده مجلس در ایران خواستار توقف قاچاق خاک از کشور شد



هیچ کشوری حتی افغانستان مانند ایران بی‌ در و پیکر و بی‌ صاحب نیست! آزمایشات اتمی زیر زمینی‌ اروپایی‌ها در گوش کنار ایران، فروش خاک حاصلخیز روی زمین ایران، اعدام جوانان ایران به جرم جاسوسی و مواد مخدر در حالی‌ که خود مأمور و مزدور خارجی‌ اند و بزرگترین قاچاقچیان مواد مخدر در دنیا میباشند، و و و و و!!!!!!!!!


فعالان در تبعید: نماينده اردبيل در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع فروش خاک ايران به صورت قاچاق محکوم است و بايد اين موضوع توسط مراجع ذيربط رسيدگی شود.

وي افزود: ممکن است خاک نباتی و يا خاک رس به صورت قانونی صادرات شود و اين منعی ندارد اما موضوع قاچاق خاک به کشورهای ديگر امری محکوم است.


منصور حقيقت‌پور اظهار داشت: کميسيون کشاورزی بايد به اين موضوع رسيدگی کند که آيا خاک کشاورزی است و به صورت قانونی صادر مي شود و يا اين خاک به صورت قاچاق در اختيار کشورهای ديگر قرار می گيرد.

به گزارش ايلنا پيرموذن يکی از نمايندگان عضو فراکسيون محيط زيست پيش از اين از قاچاق خاک به کشورهای خليج فارس خبر داده و گفت: عمده اين فروش به کشورهای عربی است. ولي متاسفانه آماری از مقدار و ميزان آن وجود ندارد.

به گفته وی، لازم است که مسئولان دست از اين اقدامات بردارند، در غير اين صورت، اين امر از طريق مراجع قضايی رسيدگی می شود.

وی افزود: فراکسيون محيط‌زيست حتما در اولين جلسه اين موضوع را با مسئولان در ميان ميیگذارد و تمکين نکردن به قانون برخی از مسئولان را پيگيری مي‌کند.» براساس گفته‌هاي کارشناسان اين اقدامات بيشتر در منطقه خليج‌فارس است.

عضو فراکسيون محيط زيست تصريح کرد: مجلس شوراي اسلامي از هرگونه اهرمي حتي تحقيق و تفحص براي جلوگيري از ادامه‌دار بودن آن استفاده مي‌کند.

گفتني است در ماده ۵۹ قوانين مرتبط با منابع طبيعي و محيط زيست آمده است امحاء و تخريب و تغيير سازه‌ها و حصارکشي و بنچ مارک و تأسيسات طرح هاي منابع طبيعي و آبخيزداري از قبيل جاده، پل، ساختمان، آب بند، بند چپري و خشکه چين و نيز برداشت هر گونه خاک، خاکبرگ، خاک نباتي، شن، ماسه و سنگ، بدون اخذ مجوز از سازمان حفاظت محيط زيست ممنوع است.

هیچ نظری موجود نیست: