۳.۳.۹۲

باراک اوباما: برای مبارزه با تروریسم دیگر به کشور‌ها حمله نمی کنیم!


بعد از ۱۲ سال جنگ و حمله به کشور‌های عراق و افغانستان و حضور سنگین نظامی در خاور میانه و خلیج فارس به بهانه مبارزه با تروریسم، باراک اوباما از مبارزه متمدنانه بر علیه تروریسم و بدون حمله به کشور‌ها و بدون کشتار مردم بیگناه، سخن گفت.

باراک اوباما دیروز (۲۳ ماه می ۲۰۱۳)  در دانشکده دفاع ملی آمریکا در واشنگتن درباره سیاست خارجی سخن گفت و ضمن تاکید بر استفاده از هواپیما‌های پهپاد، و یا هواپیماهای بدون خلبان، گفت: ما از این نوع هواپیما‌ها در صورتی که “خطری فوری” جان شهروندان آمریکایی را تهدید کند، استفاده خواهیم کرد، وی افزود: “ما توانایی دستگیر کردن تروریستها را داریم و برای مبارزه با آنان دیگر به کشور‌های دیگر حمله نمی کنیم. ما ترجیح می دهیم آنها را بازداشت، بازجویی و محاکمه کنیم. ما برای تنبیه افراد به حمله متوسل نمی شویم، بلکه ما با تروریستهایی مقابله می کنیم که تهدیدی فوری و دائم علیه شهروندان آمریکایی باشند. هیچ دولت دیگری هم قادر به مقابله موثر با تهدیدات نیست.”

سپس یک خبرنگار وابسته به دولت انگلیس با قطع مکرر سخنان باراک اوباما، از او خواست که بعنوان فرمانده ارتش بگوید که آیا همین امروز حاضر به بستن زندان گوانتانامو و آزادی ۸۶ زندانی آن هست؟

اوباما بار دیگر تاکید کرد که این نمایندگان کنگره هستند که میبایستی محدودیتهای اعمال شده برای انتقال زندانیان بازداشتگاه گوانتانامو به زندان‌های فوق امنیتی در داخل آمریکا را بردارند و از ایشان خواست تا در تسریع این کار بکوشند.

آقای اوباما همچنین از تلاش برای مذاکره با کشورهای دیگر برای انتقال این زندانیان به آن کشورها خبر داد.

مسئله حبس بدون محاکمه و شکنجه زندانیان گوانتانامو، از چندین سال پیش گریبانگیر دولت آمریکا بوده است.

منبع: رویترز



هیچ نظری موجود نیست: