۱۴.۲.۹۲

دانشمندان ایران در انگلیس آموزش می بینند؟ یا برای انگلیس آموزش می‌بینند؟؟


دانش آموزان و دانشجویان ممتاز و نخبهٔ ایرانی‌ یا اتوبوس اتوبوس به ته دره فرستاده میشوند، و یا به کشور انگلیس برده شده و در آنجا بر روی آنها کار میشود تا فقر و کمبود نیروی انسانی‌ِ متفکر و کارامد و هوشمند این کشور را جبران کنند. و این تنها مختص ایران نیست، از تمامی کشور‌های عقب نگاه داشته شده، این نیرو‌ها جمع آوری شده و به خدمت غربی‌ها گمارده میشود ولی‌ در تبلیغات غربی که قلب واقعیت امری عادی است و همه چیز را برعکس انتشار میدهند، گفته میشود که این جوانان ممتاز و باهوش به وسیله انگلیس تربیت شده‌اند و میبایستی همیشه سپاسگزار انگلیس و غرب باشند و این تفکر را قرن هاست در جامعه ایران جا انداختند که اگر این نوابغ در کشور خودشان بودند، بقالی بیش نمیشدند و در کشور‌های غربی است که به جایی‌ می‌رسند، و در واقع همینطور هم هست چرا که در سیستم ایران آنچنان نفوذ کرده‌اند که ایرانی‌ منحصر به فرد، باهوش و وطن پرست بودن، نه تنها ارزشی در جامعه ساخت آخوند نداره بلکه در بیشتر موارد، مجازات و فلاکت نیز برای اینگونه ایرانی‌‌ها در پی‌ خود دارد، در حالی‌ که اگر کشور ما را به حال خود رها میکردند، ما ایرانی‌‌ها امپراطوری هخامنشی و یا ساسانی و در کمترین حالت اقتدار و شکوه دوران صفوی که الگوی ساخت شهر‌های اروپا و انقلاب صنعتی در اروپا شد، را دوباره زنده میکردیم.
 و شاید ترس از همین هم هست که با تمام ظرفیت از نفس کشیدن ما جلوگیری میشود، و شاید یکی‌ از دلایلی که با تمامی قدرت از آخوند حمایت میشود این است که به کمک و وسیله این مرتجعین فاسد و خیانت کار ضّد ایرانی‌، امکان پیشرفت از ایرانی‌‌ها گرفته شود و فرصت ساخت ایران را به ایرانی‌‌ها ندهند و با حذف نخبگان ایرانی‌، چه از طریق ترور و چه از راه جذب آنها، ما را همواره عقب مونده و وابسته به آنان نگاه دارند.


دیپلماسی می‌نویسد:

در سال ۲۰۰۷، دست کم ۶۰ دانشجوی ایرانی در رشته هایی در دانشگاه‌های انگلیس پذیرفته شدند که سرویس‌های امنیتی برچسب حساس در زمینه منع اشاعه را روی آنها قرار داده بودند. این رشته‌ها فیزیک هسته ای، میکروبیولوژی و مهندسی شیمی را شامل می شد. روزنامه تلگراف در مقاله‌ای با اشاره به تحصیل دانشجویان ایرانی در این رشته‌های حساس در دانشگاه‌های انگلیس، این ادعا را مطرح می کند که وزرات خارجه در مورد تهدید ناشی از تحصیل دانشجویان برخی کشورها در رشته‌های خاص نگران است، چرا که این روند به آنها امکان می دهد به دانش ساخت تسلیحات کشتار جمعی و سیستم‌های موشکی حامل آنها دست یابند.

این نشریه انگلیسی در ادامه به یک میکروبیولوژیست عراقی اشاره می کند که مدرک دکترای خود را در سال‌های ۱۹۸۰ از دانشگاهی در انگلیس گرفت و سپس نقش فعالی در پیشبرد برنامه‌های هسته‌ای عراق داشت. از سوی دیگر همسر این زن نیز مدیریت برنامه موشکی صدام حسین را بر عهده داشت و در دانشگاه بیرمینگهام دکترا گرفته بود. این در حالی است که محمد قنادی، معاون رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نیز که برنامه‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی را زیر نظر دارد، پیش از اینکه به این پست برسد، در رشته فیزیک و رادیو شیمی در دانشگاه سالفورد تحصیل کرده بود.

با این وجود، آمار دقیق دانشجویان از کشورهایی مانند عراق و ایران که در رشته‌های حساس در دانشگاه‌های انگلیس تحصیل کرده اند، در دسترس قرار ندارد. هرچند در گذشته برای تحصیل در رشته‌های مرتبط با منع اشاعه، محدودیت‌های ویژه‌ای وجود نداشت، اما از سال ۲۰۰۷، شماری از دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا باید که قصد ادامه تحصیل در برخی رشته‌های علوم و مهندسی را داشتند از سوی دفتر مقابله با اشاعه تسلیحات کشتار جمعی وزارت خارجه انگلیس، پذیرفته نشدند. آنها باید مراحل سختی را پشت سر می گذاشتند و منبع مالی حامی تحصیلاتشان را برای مقامات روشن می کردند.

اما باتوجه به شفاف نبودن آمار، اکنون مشخص نیست آیا دانشجویان ایرانی همچنان در رشته‌های مورد حساسیت سازمان‌های منع اشاعه تحصیل می کنند یا اینکه پذیرش دانشجویان ایرانی در این رشته‌ها متوقف شده است.

این در حالی است که در سال ۲۰۰۷، ویلیام هیگ که اکنون وزیر امور خارجه انگلیس است، از دیوید میلیبند وزیر امور خارجه وقت انگلیس خواست برای همگان فاش کند که چه تعداد ایرانی در دانشگاه‌های انگلیس در رشته‌های فیزیک هسته‌ای و رشته‌های مرتبط با آن تحصیل کرده اند. اما در آن زمان میلیبند پاسخ جالبی به هیگ داد. او گفت در واقع هیچ آماری در دست ندارد.

آماری که هم اکنون از تعداد دانشجویان تحصیل کرده در این رشته‌ها در دست است به ۶ سال قبل بازمی گردد، زمانی که ساندی تایمز به نقل از برخی منابع دانشگاهی این آمار را منتشر کرد. همچنین در سال ۲۰۰۷ همین نشریه انگلیسی از موافقت انگلیس با تحصیل ۱۲ دانشجوی ایرانی در رشته فیزیک هسته‌ای خبر داد. ساندی تایمز در آن زمان نوشت: در ۹ ماه گذشته با وجود حساسیت در خصوص گسترش تولیدات اتمی ایران از سوی سرویس‌های امنیتی، در حدود ۶۰ ایرانی برای تحصیل در دوره‌های پس از لیسانس در رشته‌های فیزیک هسته ای، مهندسی شیمی، مهندسی الکترونیک و میکروبیولوژی پذیرفته شده اند.

همچنین به گفته "دیوید ویلتس"، وزیر نوآوری، دانشگاه‌ها و مهارت‌های دولت سایه انگلیس، ۳۰ ایرانی در فاصله سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۶در رشته‌های فیزیک هسته‌ای و مهندسی اتمی از دانشگاه‌های انگلیس مدارک پس از لیسانس را اخذ کرده اند.
محمد قنادی،(یکی‌ از عوامل انگلیس در نظام جمهوری اسلامی که تنها بر روی کاغذ مدرک دارد) معاون رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که برنامه های هسته ای جمهوری اسلامی را زیر نظر دارد، پیش از اینکه به این پست برسد، در رشته فیزیک و رادیو شیمی در دانشگاه سالفورد تحصیل کرده بود.
منبع: دیپلماسی

هیچ نظری موجود نیست: