۴.۳.۹۲

سه روز از جان بازی قهرمانان ایران گذشت


در حکومت آخوند‌های ابلیس صفت، ۱۱ تن‌ از قهرمانان واقعی‌ ایران که برای نجات یک شهر جان خویش را از دست داده‌اند، به هیچ گرفته میشوند و حتی خبر جان بازی آنان نیز پخش نمی‌شود ولی‌ برای یک مشت کور و کچل‌های عرب که در ۱۴۰۰ سال پیش به دست یکدیگر و در دعواهای خانوادگی بر سر مال، مقام، زن، زمین و گاهی‌ نیز از روی توحش و یا از روی بیماری‌های مقاربتی، کشته شده و یا مرده اند، در ایران یک هفته تعطیل رسمی‌ و عزا عمومی‌ اعلام میشود!!!
و چرا این‌طور است؟ چون برای آخوند مفت خور نه دین مهم است و نه حتی عربی که جسدشان را طلا می‌گیرد و مردم را وادار به پرستش آنان می‌کند، برای آخوند ۶۰۰ سال مفتخوری، تجاوز به مال و ناموس مردم و قدرت مهم است و بس.


سایت کلمه می‌نویسد:
سه روز از مدفون شدن کارگران در زباله ها گذشت/ مسئولان صدا و سیما ارزش‌های خبری را مرور کنند!
روزنامه ی جمهوری اسلامی در یادداشتی درباره ی عملکرد صدا و سیما می نویسد: مسئولان صدا و سیما آنچنان سرگرم انتخابات و فراهم آوردن زمینه حضور نامزدها در برنامه‌های رادیو و تلویزیونی شده‌اند که حاضر نیستند هیچ اتفاق و حادثه دیگری حتی اگر برای هموطنانمان در چند صد کیلومتری تهران نیز اتفاق افتاده باشد، در کنداکتور اخبار صدا و سیما قرار داده شود.


بیش از سه روز از حادثه تلخ دفن شدن ۱۱ آتش نشان و مأمور شهرداری در مرکز بازیافت زباله برمشور شیراز می‌گذرد و تا عصر جمعه جسد شش نفر از این هموطنان از زیر بیش از ۴۰ هزار تن زباله بیرون کشیده شده است اما صدا و سیما تنها در قالب یکی دو خبر آن هم در بخش‌های خبری دیرهنگام و کم بیننده خود، خبر این اتفاق تلخ را پخش کرده است.

در چنین شرایطی و دیدن چنین عملکردی از مدیران صدا و سیما آیا دور از انتظار خواهد بود مردم که بالاخره خبر این اتفاق را در روزنامه‌ها و سایر رسانه‌ها می‌خوانند و می‌بینند از خود سؤال کنند چرا اخبار حوادثی مانند سیل و زلزله و… در سایر کشورها و عملکرد احیاناً ضعیف دولت‌های آنان برای کمک به آسیب‌دیدگان در سطح وسیعی در بخش‌های خبری ما پوشش داده می‌شود اما اتفاقی مانند حادثه شیراز سهمی در بخش‌های خبری صدا و سیما ندارد؟ شاید بد نباشد مسئولان رسانه ملی یک بار دیگر ارزش‌های خبری هفتگانه را مرور کنند!

***

به گزارش کلمه، ظهر روز چهارشنبه آتش نشانان مشغول مهار آتش در سایت دفن زباله برمشور شیراز بودند که به ناگاه زباله های زیر پایشان خالی و در زیر انبوهی از زباله گرفتار شده اند. حادثه در ساعت ۱۱ و ۵۷ دقیقه صبح به مرکز اورژانس اعلام و پنج آمبولانس به محل اعزام شد.

رامین طالبی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در این باره به خبرآنلاین گفته بود: امروز چهارشنبه چند هزار تن زباله در سایت دفن زباله برمشور شیراز آتش گرفت. البته این اتفاق هرساله می افتد.

طالبی در تشریح حادثه گفت: در این حادثه ۱۱ آتش نشان و کارگر بازیافت زباله روی زباله ها بودند که توسط زباله ها بلعیده شدند و به گودالی به عمق ۳۰ متر فرو رفتند.

به گفته او تاکنون ۶ نفر از این افراد نجات داده شدند که ۳نفر آنها آتش نشان و ۲ نفر دیگر کارگر بازیافت زباله هستند: هویت نفر ششم مشخص نشده است. هم اکنون آتش مهار شده و تلاشها برای بیرون کشیدن ۲ آتش نشان و ۳ کارگر بازیافت زباله ادامه دارد.

***

همچنین سیروس پاک فطرت مدیر حوزه شهردار شیراز درباره جزئیات وقوع حادثه به شیرازه گفته بود: با اطلاعاتی که از مصدومین نجات یافته حادثه دریافت شده و کار کارشناسی که صورت گرفته، علت حادثه ریزش سایت زباله بوده، به این صورت که با ریزش سایت ستون برقی که درمحل حادثه بوده بر روی سایت سقوط می کند و با تماس سیم های برق با زباله ها جرقه خورده و آتش سوزی صورت می گیرد.

وی افزود: پایگاهی آتش نشانی که در خود سایت موجود است همراه با یک تیم از آتش نشانی از شهر اقدام به خاموش کردن اتش سوزی می کنند. اما به دلیل وزش باد به سمت سایت مجددا شعله های آتش زبانه می گیرد، آتش نشانان برای فرونشاندن مجدد آتش اقدام می کنند که در این حین زیر پای این افراد خالی می شود و متاسفانه ۱۱ نفر را می بلعد.

هیچ نظری موجود نیست: