۱۷.۲.۹۲

هفتمین جلسه دادگاه کهریزک


به گزارش «تابناک»، هفتمین جلسه رسیدگی به پرونده قضات تعلیقی کهریزک صبح امروز به ریاست قاضی مدیر خراسانی در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران آغاز به کار کرد. نشست امروز دادگاه از این رو متفاوت با نشست‌های قبل خواهد بود که بدانیم دادگاه روند احضار شهود و افراد مطلع را در دستور کار قرار داده و حتی افراد سرشناسی همچون محسنی اژه‌ای نیز اعلام آمادگی کرده‌اند که در صورت تشخیص دادگاه، در آن حضور خواهند کرد.


انکار دوباره حیدری فر!

علی اکبر حیدری فر، دادیار سابق و از جمله قضات معزول پیش از حضور در دادگاه در خصوص رد صدور کیفرخواست جدید از سوی سخنگوی قوه قضائیه و شاکیان پرونده اظهار داشت: من نگفتم برای قضات کیفرخواست جدید صادر شده است. فقط گفته بودم که ادعاهای جدیدی علیه قضات متهم در پرونده صادر شدهو کیفرخواست تغییر کرده است.


یکی از خبرنگاران گفت که محسنی‌اژه‌ای معتقد است اصلاح در کیفرخواست امکانپذیر است اما شما این اقدام را غیرقانونی دانسته‌اید، که حیدری‌فر گفت: نظر ایشان متین است.

حیدری فر در خصوص عکس حضور قربانیان در اغتشاشات گفت: این عکس‌ها را با مستندات آن تقدیم دادگاه کردم.

این ادعای وی نیز در حالی مطرح می‌شود که شاکیان پرونده و وکلای ایشان پیشتر ارائه عکس به دادگاه را رد کرده‌اند.

پایان هفتمین جلسه دادگاه کهریزک

هفتمین جلسه دادگاه کهریزک تا هنگام اذان ظهر ادامه داشت و زمان دادگاه بعدی بیست و سوم اردیبهشت اعلام شد.

نیکبخت با اعلام این خبر گفت: چهار نفر از بازداشت شدگان کهریزک در دادگاه امروز شهادت دادند و علاوه بر آن استماع سخنان رئیس سازمان زندان‌های تهران در دستور کار جلسه قرار داشت که انجام شد.

وی با مثبت ارزیابی کردن اظهارات شهود، از بیان جزئیات جلسه خودداری کرد؛ چرا که به گفته وی مرتضوی شرط صحبت نکردن با رسانه‌ها را سکوت وکلا و خانواده جان‌باختگان در برابر خبرنگاران عنوان کرد.

هیچ نظری موجود نیست: