۷.۳.۹۲

جانی کهریزک خود را بیگناه میداند و حاضر نیست بگوید از که دستور میگرفته است.


سعید مرتضوی، متهم ردیف اول در پرونده جنایات کهریزک، روز دوشنبه، ششم خردادماه، ضمن ابراز «نارضایتی شدید» از روند دادگاه کهریزک خود را کاملا بی‌گناه دانسته و اعلام کرد که در صورت صدور حکمی علیه او «تمکین نکرده و اعتراض خواهم کرد».

به گزارش ایسنا، مرتضوی پس از جلسه ارائه دفاعیات خود در جمع خبرنگاران خود را بی‌گناه معرفی کرده و تلویحا «پرسنل بیمارستان» و برخی از نیروهای پلیس ایران را متهم کرده است.


این در حالی است که دادستان سابق تهران در میان اتهامات خود در پرونده موسوم به جنایات کهریزک اتهام «معاونت در قتل» را نیز یدک می‌کشد که به کشته شدن محسن روح‌الامینی، امیر جوادی‌فر و محمد کامرانی در بازداشتگاه کهریزک بازمی‌گردد.

این سه تن‌ در جریان اعتراض‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ ایران بازداشت و به بازداشتگاه کهریزک در حاشیه تهران منتقل شدند، جایی که مقامات ایران آن را «فاقد استانداردهای لازم» توصیف کرده‌اند و در نهایت نیز با انتشار اخباری که از «شکنجه» و کشته شدن برخی از بازداشت‌شدگان حکایت داشت تعطیل شد.

مقامات رسمی جمهوری اسلامی مرگ این سه تن‌ در بازداشتگاه کهریزک را تایید کرده‌اند و اکنون نیز شاکیان اصلی پرونده خانواده‌های روح‌المینی، جوادی‌فر و کامرانی هستند که خواهان «محاکمه آمران و عاملان اصلی» این واقعه شده‌اند.

سعید مرتضوی در مقابل روز دوشنبه گفته است که در مرگ این سه قربانی دخالتی نداشته است: محمد کامرانی به علت «قصور درمانی» و از جمله تزریق آمپول اشتباه توسط پرسنل بیمارستان جان باخته و امیر جوادی‌فر نیز به دست ماموران نیروی انتظامی ایران مورد ضرب و جرح قرار گرفته است.

آقای مرتضوی در جمع خبرنگاران گفته است: «معتقدم پرونده کهریزک سیاسی است و اگر دادگاه حکمی علیه من صادر کند، تمکین نکرده و اعتراض خواهم کرد.»

او همچنین اظهار نظر کرده است که خانواده امیر جوادی‌فر در گفت‌وگو با او به این نتیجه رسیده‌اند که «من در کهریزک کوچک‌ترین نقشی نداشتم و بر این اساس رضایت دادند».

خانواده امیر جوادی‌فر هفته گذشته در دهمین جلسه دادگاه کهریزک اعلام کردند که از شکایت خود علیه سعید مرتضوی به عنوان «معاون» در قتل صرف نظر می‌کنند،‌ تصمیمی که روزنامه بهار گزارش داد پس از یک جلسه خصوصی با آقای مرتضوی گرفته شده است.

با این حال دادستان سابق تهران روز دوشنبه همچنین اعلام کرده است که «هیچ جلسه خصوصی» با خانواده جوادی‌فر نداشته و تمام مذاکراتش با آنها در دادگاه انجام شده است.

سعید مرتضوی پیشتر هم در پایان جلسه دوم دادگاه در اسفندماه سال گذشته اتهام «مشارکت» در جنایات کهریزک را رد کرده و آن را تنها ناشی از «اغراض سیاسی» دانسته بود. اما او تاکنون اشاره‌ای نکرده است که چه کسانی و با چه «اغراضی» در پی محکوم کردن او هستند.

هیچ نظری موجود نیست: